Go back

Dremel

GR8 Industries

Gereedschap, hoe maak je dat nu sexy? Want gereedschap is gewoon handig, daar kun je mee klussen en meer niet. Toch? Fout! De creatieven koppen van GR8 Industries bedachten een online campagne waarbij de tools van Dremel gebruikt worden bij van alles behalve standaard klusjes..

DEFINE YOUR GOAL

De huidige social media content van Dremel sloot nog niet helemaal aan bij de veelzijdigheid van het product. De behoefte aan frisse en vernieuwende content was groot. Maar hoe scoor je nu views met huis-tuin-en-keuken-gereedschap, terwijl vlugge volgers de ene na de andere viral scoren? Er moest content komen waarbij humor de boventoon voerde en het gereedschap de hoofdrol.

GR8 en Superrebel knutselde een concept in elkaar waarbij het gereedschap voor de meest uiteenlopende klussen werd ingezet. Voor de juiste dosis gortdroge humor werd onze eigen woordgrappen-meester Michiel van de Zandt ingeschakeld. Dat was zo’n groot succes dat GR8 hem maar meteen tot de vaste director van de Dremel GIGs bombardeerde.

Er miste alleen nog een ‘slachtoffer’ die de klus moest klaren. Wie de klushandschoen past trekke hem aan, Rienk onze absolute held greep de uitdaging met beiden handen aan.

KUNNEN WIJ HET MAKEN? NOU EN OF!

HET SCRIPT

Tijdens de productie lopen we tegen de meest idiote dingen aan, want hoe schiet je iets uit de lucht met een Dremel. En waar kun je überhaupt zoiets uitvoeren? Bij iedere film staan we weer voor nieuwe uitdagingen. Vaak is de held van het verhaal: Rienk zelf aan het voorbereiden geslagen. Maar de rest van de crew heeft ook zijn handen vol. Weet iemand waar we een Ford Ka vandaan halen waar we een ‘Kabrio’ van mogen maken?!

Things are GIGgin out of hand

CREATING TOGETHER

Rienk, een op het oog vrij saaie nietsnut wordt de meest uiteenlopende vragen gesteld als: Kun je een kip grillen met een Dremel? Of kun je een cabrio maken met een Dremel? Rienk gaat op zoek naar het antwoord in de uitvoering. Wat op een gortdroge manier voor hilarische situaties zorgt.

IT’S ALIVE!

De video’s worden gepost op de facebookpagina van Dremel en blijken een absolute hit! De video’s worden niet alleen bekeken maar geliked, gedeeld en vooral getagd. Want wat is er nu grappiger dan je ‘handige’ maatje te taggen onder ‘Kun je een kip grillen met een Dremel’. Maximaal resultaat met minimale middelen!

182.000 views

321.000 views

102.000 views

100.000 views

Met de enorme aantallen in likes, views, shares en tags is de klant super tevreden met het eindresultaat.

De video’s waren zo’n enorme hit onder de (on)handige klussers, dat we nog steeds nieuwe Dremels bij mogen maken.

Go back

Dremel

GR8 Industries

Gereedschap, hoe maak je dat nu sexy? Want gereedschap is gewoon handig, daar kun je mee klussen en meer niet. Toch? Fout! De creatieven koppen van GR8 Industries bedachten een online campagne waarbij de tools van Dremel gebruikt worden bij van alles behalve standaard klusjes..

Define

Define your goal

De huidige social media content van Dremel sloot nog niet helemaal aan bij de veelzijdigheid van het product. De behoefte aan frisse en vernieuwende content was groot. Maar hoe scoor je nu views met huis-tuin-en-keuken-gereedschap, terwijl vlugge volgers de ene na de andere viral scoren? Er moest content komen waarbij humor de boventoon voerde en het gereedschap de hoofdrol.

Imagine

GR8 en Superrebel knutselde een concept in elkaar waarbij het gereedschap voor de meest uiteenlopende klussen werd ingezet. Nu nog een ‘slachtoffer’ die de klus moest klaren. Wie de klushandschoen past trekke hem aan, Rienk onze absolute held greep de uitdaging met beiden handen aan.

Plan

Het script

Tijdens de productie lopen we tegen de meest idiote dingen aan, want hoe schiet je iets uit de lucht met een Dremel. En waar kun je überhaupt zoiets uitvoeren? Bij iedere film staan we weer voor nieuwe uitdagingen. Vaak is de held van het verhaal: Rienk zelf aan het voorbereiden geslagen. Maar de rest van de crew heeft ook zijn handen vol. Weet iemand waar we een Ford Ka vandaan halen waar we een ‘Kabrio’ van mogen maken?!

Things are GIGgin out of hand

Create

CREATING TOGETHER

Rienk, een op het oog vrij saaie nietsnut wordt de meest uiteenlopende vragen gesteld als: Kun je een kip grillen met een Dremel? Of kun je een cabrio maken met een Dremel? Rienk gaat op zoek naar het antwoord in de uitvoering. Wat op een gortdroge manier voor hilarische situaties zorgt.

Tijdens de productie lopen we tegen de meest idiote dingen aan, want hoe schiet je iets uit de lucht met een Dremel. En waar kun je überhaupt zoiets uitvoeren? Bij iedere film staan we weer voor nieuwe uitdagingen. Vaak is de held van het verhaal: Rienk zelf aan het voorbereiden geslagen. Maar de rest van de crew heeft ook zijn handen vol. Weet iemand waar we een Ford Ka vandaan halen waar we een ‘Kabrio’ van mogen maken?!

Activate

IT’S ALIVE!

De video’s worden gepost op de facebookpagina van Dremel en blijken een absolute hit! De video’s worden niet alleen bekeken maar geliked, gedeeld en vooral getagd. Want wat is er nu grappiger dan je ‘handige’ maatje te taggen onder ‘Kun je een kip grillen met een Dremel’. Maximaal resultaat met minimale middelen!

182.000 views

321.000 views

102.000 views

100.000 views

Celebrate

Met de enorme aantallen in likes, views, shares en tags is de klant super tevreden met het eindresultaat. De video’s waren zo’n enorme hit onder de (on)handige klussers, dat we nog steeds nieuwe Dremels bij mogen maken.

Let’s GIG together and feel alright!