Go back

Houdoe & Welkom

Bureau Loos

Overstappen van internetprovider, dat vindt de consument vaak een hoop ‘gedoe’. Dus hoe vertel je mensen, op een leuke manier, dat hun vertrouwde regionale providers zijn overgenomen door de landelijke gigant KPN? De creatieven van Bureau Loos verdiepten zich in de psyche van de online Brabander en creëerde het concept Houdoe & Welkom. Aan GIG de taak om een video te maken die perfect binnen het het concept paste. Een sympathieke, maar bovendien vooral succesvolle campagne waardoor KPN, tot nog toe, een enorm aantal van de Brabanders mocht verwelkomen.

Da ge bedankt zeit da witte

DEFINE YOUR GOAL

Het doel van de campagne was om klanten op een positieve manier op de hoogte te
brengen en te verzekeren van een soepele overstap naar KPN. Bureau Loos ontwikkelde de ‘Houdoe & Welkom’ campagne voor de overstap van klanten van OnsBrabantNet en ON, twee regionale internetproviders, naar KPN. KPN nam beide providers over.

Dit betekende voor de klanten niet alleen het einde van OnsBrabantNet en ON, het betekende ook een nieuw begin! Daarom nam de migratiecampagne afscheid op z’n Brabants, en verwelkomde de nieuwe mogelijkheden die KPN biedt.

“Met ‘Houdoe’ werden voor klanten herkenbare zaken van OnsBrabantNet en ON vaarwel gezegd, zoals de altijd behulpzame monteur Jon. Met ‘Welkom’ werden de nieuwe mogelijkheden begroet die KPN biedt, waaronder gratis Spotify, goedkoper Eredivisie Live en overal Live tv-kijken.

Het script

Aan de hand van het concept van Bureau Loos schreef regisseur Kasper Mols een interpretatie. Omdat de overname twee merken omvatte, moesten er twee video’s worden geschoten. Om de transitie te benadrukken werden er drie sets gecreëerd waarbij alle props in de huisstijl kleur van het betreffende merk waren gespoten. Een rode voor OnsBrabantNet, een blauwe voor ON en een groene voor KPN.

CREATING TOGETHER

Voor de persoonlijke noot werden ‘echte’ medewerkers van de providers gecast om hun klanten gedag te zeggen en te verwelkomen. Naast een hoop hilariteit op de set, gaven zij ook een ‘eigen’ touch aan de video.

“We zijn erg blij met het effect van deze campagne. We zijn nog volop bezig met de omzetting maar de resultaten, en onze klanten, zijn tot dusver erg positief!” zegt een enthousiaste Koos Hornman.

“De positieve insteek van deze campagne heeft daar zeker aan bijgedragen. De belangrijkste doelstelling van deze migratiecampagne was, uiteraard, zoveel mogelijk mensen laten overstappen van OnsBrabantNet en ON naar KPN. En dat gaat kei goed!”

Go back

Houdoe & Welkom

Bureau Loos

Overstappen van internetprovider, dat vindt de consument vaak een hoop ‘gedoe’. Dus hoe vertel je mensen, op een leuke manier, dat hun vertrouwde regionale providers zijn overgenomen door de landelijke gigant KPN? De creatieven van Bureau Loos verdiepten zich in de psyche van de online Brabander en creëerde het concept Houdoe & Welkom. Aan GIG de taak om een video te maken die perfect binnen het het concept paste. Een sympathieke, maar bovendien vooral succesvolle campagne waardoor KPN, tot nog toe, een enorm aantal van de Brabanders mocht verwelkomen.

Da ge bedankt zeit, da witte

Define

DEFINE YOUR GOAL

Het doel van de campagne was om klanten op een positieve manier op de hoogte te
brengen en te verzekeren van een soepele overstap naar KPN. Bureau Loos ontwikkelde de ‘Houdoe & Welkom’ campagne voor de overstap van klanten van OnsBrabantNet en ON, twee regionale internetproviders, naar KPN. KPN nam beide providers over.

Imagine

Dit betekende voor de klanten niet alleen het einde van OnsBrabantNet en ON, het betekende ook een nieuw begin! Daarom nam de migratiecampagne afscheid op z’n Brabants, en verwelkomde de nieuwe mogelijkheden die KPN biedt.

Imagine

“Met ‘Houdoe’ werden voor klanten herkenbare zaken van OnsBrabantNet en ON vaarwel gezegd, zoals de altijd behulpzame monteur Jon. Met ‘Welkom’ werden de nieuwe mogelijkheden begroet die KPN biedt, waaronder gratis Spotify, goedkoper Eredivisie Live en overal Live tv-kijken.

Plan

Het script

Aan de hand van het concept van Bureau Loos schreef regisseur Kasper Mols een interpretatie. Omdat de overname twee merken omvatte, moesten er twee video’s worden geschoten. Om de transitie te benadrukken werden er drie sets gecreëerd waarbij alle props in de huisstijl kleur van het betreffende merk waren gespoten. Een rode voor OnsBrabantNet, een blauwe voor ON en een groene voor KPN.

Create

CREATING TOGETHER

Voor de persoonlijke noot werden ‘echte’ medewerkers van de providers gecast om hun klanten gedag te zeggen en te verwelkomen. Naast een hoop hilariteit op de set, gaven zij ook een ‘eigen’ touch aan de video.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Activate

“We zijn erg blij met het effect van deze campagne. We zijn nog volop bezig met de omzetting maar de resultaten, en onze klanten, zijn tot dusver erg positief!” zegt een enthousiaste Koos Hornman.

Celebrate

“De positieve insteek van deze campagne heeft daar zeker aan bijgedragen. De belangrijkste doelstelling van deze migratiecampagne was, uiteraard, zoveel mogelijk mensen laten overstappen van OnsBrabantNet en ON naar KPN. En dat gaat kei goed!”

Let’s GIG together and feel alright!