Go back

24-uur Solexrace Festival

GIG creative film production

Een festival kan nooit groot genoeg zijn toch? Juist! Dat vond 24-uur Solexrace Festival ook. We kregen de vraag om een aantal filmpjes te maken voor de social media om meer bezoekers naar het festival te trekken. We bedachten een concept voor een online campagne om meer interactie te zoeken met de doelgroep en schoten (soms letterlijk) 15 films in de aanloop naar het festival. Dat was wel even gas geven, maar na de eindstreep stonden er wel 50% meer betalende bezoekers én was de aftermovie al ingezet voor het festival was afgelopen. I say a GIG well done! 

GIG erop!

DEFINE YOUR GOAL

Na het succes van de trailer en aftermovie die GIG voor het festival produceerde in 2016, kwam dezelfde vraag in 2017 weer op tafel. Maar voor deze editie bedachten we niet  alleen een teaser, maar ontwikkelde we een concept dat de komende jaren was door te voeren en uit te breiden. Het doel van de campagne was het bezoekersaantal op te voeren.

Binnen het concept werden er drie hoofdrolspelers gecreëerd: presentator Rene (bekend van de WC experience, hilariteit gegarandeerd) Karly, die pitspoes (voor wat schoonheid tussen alle modder en mannen) en de Stugge (zoals Top Gear’s Stig, maar dan iets minder snel, stoer en succesvol).

 

We volgen de drie figuren in de aanloop naar het festival. Zo gaan ze bijvoorbeeld op zoek naar de perfecte line up. Met een oproep aan de fans konden de volgers artiesten opperen die volgens hen op het festival op moesten komen treden. Ons dynamisch duo ging op pad om de artiesten, Dj’s en bands over te halen om op t komen treden. Met een hoop hilarische taferelen als gevolg.

Het script

De complete line up zou worden gevierd met een stugge stunt. Onze stuntelige Solexcoureur zou namelijk het wereldrecord met-een-Solex-over-een-rij-auto’s-springen verbreken. De stunt mislukte, de Solex ontplofte, met dunne grote vuurbal als gevolg. Maar de line up was bekend en die was the bomb!

CREATING TOGETHER

Met een record aantal views, likes en reacties op alle films was het wel duidelijk dat ons dynamische duo in de smaak viel. Maar hoe populair ze echt waren bleek pas tijdens het de opnames op het festivalterrein, waar ze om de paar meter een telefoon voor werd gehouden voor een Solex-selfie. Zelfs Omroep Brabant wilde ze graag voor hun camera hebben en maakte er een item van.

In totaal zijn er 15 films geschoten met een recordaantal views, reacties en likes.

De voorverkoop steeg met 300%

Het aantal deelnemers steeg van 250 naar 600.

Het aantal bezoekers is met 50% gestegen.

Need we say more?

Go back

24-uur Solexrace Festival

GIG creative film production

Een festival kan nooit groot genoeg zijn toch? Juist! Dat vond 24-uur Solexrace Festival ook. We kregen de vraag om een aantal filmpjes te maken voor de social media om meer bezoekers naar het festival te trekken. We bedachten een concept voor een online campagne om meer interactie te zoeken met de doelgroep en schoten (soms letterlijk) 15 films in de aanloop naar het festival. Dat was wel even gas geven, maar na de eindstreep stonden er wel 50% meer betalende bezoekers én was de aftermovie al ingezet voor het festival was afgelopen. I say a GIG well done! 

GIG erop!

Define

DEFINE YOUR GOAL

Na het succes van de trailer en aftermovie die GIG voor het festival produceerde in 2016, kwam dezelfde vraag in 2017 weer op tafel. Maar voor deze editie bedachten we niet  alleen een teaser, maar ontwikkelde we een concept dat de komende jaren was door te voeren en uit te breiden. Het doel van de campagne was het bezoekersaantal op te voeren.

Imagine

Binnen het concept werden er drie hoofdrolspelers gecreëerd: presentator Rene (bekend van de WC experience, hilariteit gegarandeerd) Karly, die pitspoes (voor wat schoonheid tussen alle modder en mannen) en de Stugge (zoals Top Gear’s Stig, maar dan iets minder snel, stoer en succesvol).

Imagine

We volgen de drie figuren in de aanloop naar het festival. Zo gaan ze bijvoorbeeld op zoek naar de perfecte line up. Met een oproep aan de fans konden de volgers artiesten opperen die volgens hen op het festival op moesten komen treden. Ons dynamisch duo ging op pad om de artiesten, Dj’s en bands over te halen om op t komen treden. Met een hoop hilarische taferelen als gevolg.

Plan

Het script

De complete line up zou worden gevierd met een stugge stunt. Onze stuntelige Solexcoureur zou namelijk het wereldrecord met-een-Solex-over-een-rij-auto’s-springen verbreken. De stunt mislukte, de Solex ontplofte, met dunne grote vuurbal als gevolg. Maar de line up was bekend en die was the bomb!

Create

CREATING TOGETHER

Met een record aantal views, likes en reacties op alle films was het wel duidelijk dat ons dynamische duo in de smaak viel. Maar hoe populair ze echt waren bleek pas tijdens het de opnames op het festivalterrein, waar ze om de paar meter een telefoon voor werd gehouden voor een Solex-selfie. Zelfs Omroep Brabant wilde ze graag voor hun camera hebben en maakte er een item van.

Activate

In totaal zijn er 15 films geschoten met een recordaantal views, reacties en likes.

Celebrate

De voorverkoop steeg met 300%

Het aantal deelnemers steeg van 250 naar 600.

Het aantal bezoekers is met 50% gestegen.

Need we say more?

Let’s GIG together and feel alright!