commercials / campagnes social content

TANGO – SLIMSTE DEAL VAN NEDERLAND

20 cent korting. Dat klinkt minimaal, maar wanneer je aan de pomp staat, dan scheelt dat zeker een slok op een benzine-borrel. Samen met reclamebureau TCC gingen we aan de slag om deze campagne te vertalen naar een visuele uitwerking en werd er een commercial geschoten die juist het mini-bedrag enorm onderstreepte. Het resultaat was alles behalve minimaal: de online commercial had een bereik van meer dan een miljoen views! En aan de pomp stonden lange rijen auto’s te wachten om toch dat voordeeltje mee te pakken. Mission accomplished.

Define your goal

Als prijsvechter in de markt weet Tango als geen ander hun doelgroep te verleiden voor een mooie korting. Dat was dan ook het doel van deze sales campagne die samen met The Communication Company is ingestoken; zoveel mogelijk brandstof verkopen. Een mooie uitdaging om dat met film voor elkaar te krijgen!

Imagine

Samen met de creatieve koppen van TCC schreven we het script voor de film. De film moest grappig, maar toch geloofwaardig worden. The key was kwaliteit. Om die kwaliteit te kunnen behalen ging er een hoop vooraf aan de draaidag. Zo hebben we de locaties bezocht, de cast geregeld en een grondige pre-production meeting gehouden zodat we tijdens de shoot op alles waren voorbereid.

Creating Together

Bart is de Tango tanker die met een opvallende reden een gratis tankbeurt heeft gewonnen; elke dag zijn bandenspanning checken om zo benzine en dus geld te besparen. Wanneer Bart de poster van de ‘Slimste Deal’ in het oog krijgt is hij niet meer te stoppen: dat moet iedereen weten!

CELEBRATE

De film werd gedeeld op de pagina van Tango tankstations en ingezet als advertentie. Het resultaat was overweldigend. De actie liep als een trein, op wielen dan. En de video werd meer dan 1,3 miljoen keer bekeken! De reacties op de video waren, zoals gehoopt, echt massive: de online commercial had een bereik van meer dan een miljoen views! En aan de pomp stonden lange rijen auto’s te wachten om toch dat voordeeltje mee te pakken. Mission accomplished.

 
 

Behind the scenes

Benieuwd hoe zo'n traject in zijn werk gaat? Bekijk hier onze making of en casefilm.

Resultaat

Deze campagne is crossmediaal ingezet, met focus op Facebook. Hier heeft de campagne een bijzonder goed resultaat gehaald en zijn er uiteindelijk naast de campagne video ook live video, tag-on videos, diverse social video's, posters, banners en offline print ingezet om de actie nog meer kracht bij te zetten. 

Alleen de campagne video behaalde al 1,3 miljoen views. De tag-on nog eens 400.000 views. Een tevreden klant en, belangrijker, een mooi resultaat waarbij de rijen dik voor het tankstation stonden om de korting naar binnen te slurpen.

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

social content

MOROCCO DESERT CHALLENGE – WE LIVE FOR THIS

Bekijk dit project
Employer Branding

Aartsen - nonstop

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op