Documentaire laten maken

Schijn je lens op een specifiek onderwerp, maak een making-off van een aankomende bedrijfsontwikkeling of toon een menselijk beeld achter het merk. Een documentaire geeft je een mogelijkheid om de persoonlijke kant van jouw merk te laten zien en mensen op een emotioneel niveau met jouw merk te binden.

Bekijk voorbeelden Plan een afspraak
Eigenzinnige verhalen
hoge production value
samenwerking in creatie
visual storytelling

Een documentaire laten maken

Heb je een project, product, personeel of service waar je trots op bent en wilt delen met een doelgroep? Je kan je merkverhaal natuurlijk telkens weer opnieuw vertellen aan nieuwe klanten, partners of financiers. Óf je kan er voor kiezen een krachtiger en efficiënter middel in te zetten, een documentaire. In een bedrijfsdocumentaire kun je de tijd nemen om de kijker te laten zien voelen waar jouw merk voor staat. Bij GIG zijn we gepassioneerd verhaalvertellers, zowel kort als lang. Met de storytelling in een van onze docu's wonnen wij dit jaar nog een award. We helpen je dan ook graag met jouw documentaire te laten scoren!

NEEM NU CONTACT MET ONS OP OM TE SPARREN OVER JOUW DOCUMENTAIRE

documentaire voorbeelden

Van diepgeworteld tot kort & krachtig. Het verhaal staat centraal, de emotie die daarbij loskomt spreekt boekdelen. Zo ook bij het Pushing Dreams wielerteam of de documentaire Avondje NAC die we voor de gelijknamige voetbalclub maakten.

Waarom kiezen voor documentaire?

Documentaires bieden je een unieke mogelijkheid om jouw doelgroep te laten weten wie jij écht bent. Je hoeft hierbij geen rekening te houden met een tijdslimiet, zoals dat bijvoorbeeld bij een commercial of bedrijfsfilm wel het geval is. Dit biedt nieuwe kansen om je verhaal te vertellen en je doelgroep te inspireren. Waar onze andere contentvormen zich meer lenen voor push-strategiën, zal een documentaire juist mensen naar je toe trekken. Dit doe je door het verhaal te focussen op de achtergrond van je merk. Waarom ben jij merkwaardig? Dit verhaal kun je vertellen in een mini-doc van 4 minuten, een twaalfdelige docu serie of een documentaire van een anderhalf uur. Het effect van deze contentvormen is hetzelfde: een trouwere achterban die niet alleen de wat begrijpt, maar ook waarom je merk belangrijk. 

Unieke verhalen

Als bedrijf, instelling, organisatie of overheid komt je het allemaal wel eens tegen. Gebeurtenissen zo bijzonder, dat je ze enorm lang blijven hangen. Positief of negatief. Ze hebben impact gemaakt. Zelden kun je zoiets voorspellen, soms gok je er op. Echter was de impact van corona, die ons allen geraakt heeft, voor ons zo'n moment van actie. We kwamen in contact met het Elizabeth Tweesteden Ziekenhuis in Tilburg en deden verslag van de pandemie die onze wereld in een greep hield. Meer lezen over de case? Dat kan hier.

Wij helpen je graag verder!

Mensen worden tegenwoordig niet meer getriggerd door films met een duidelijk commercieel oogmerk. Het is veel effectiever om je bedrijfsvisie over te dragen in een film met een overtuigend merkverhaal. Hierbij is het belangrijk dat je niet de wat communiceert, maar je doelgroep laat zien waarom ze in jouw merk moeten investeren. Een achtergrondverhaal focust veel meer op emotie en gevoel. Hierdoor onthoudt  je doelgroep de boodschap uit de documentaire beter. Wij helpen je graag je verhaal te creëren. Een verhaal met humor en drama, kwetsbaarheid en kracht. Een écht verhaal. Door onze ervaring als prijswinnende documakers, leveren wij documentaires af die scoren. Daarnaast werken wij samen met externe documentaire regisseurs, zodat wij altijd de juiste storytellers in huis hebben om jouw verhaal te vertellen.

OVERTUIGD VAN DE KRACHT VAN EEN DOCUMENTAIRE? Plan een afspraak!

Aan de slag met een gave documentaire (serie)?

Vul hieronder je gegevens in en we nemen contact met je op!

Liever iemand spreken?

Dat mag altijd, we luisteren graag naar jou verhaal om daar de beste oplossing voor te zoeken!

Sophie Goderie
Ik help je graag verder!
Sophie Goderie

Creative Producer

sophie@gig.nl +31 76 532 48 07