Go back

Jasper Wessels

How did I get GIGgy with it?
Ik kwam GIG per toeval op LinkedIn tegen. Na wat producties bekeken te hebben, was mijn interesse gewekt. Ik heb GIG een mail gestuurd met wat van mijn werk om te kijken of we een match kunnen zijn. Twee weken later zaten we aan de koffie.

 

Greatest GIG?
Dat is moeilijk kiezen; er zijn zoveel projecten die om een bepaalde reden een gevoel van trots geven. Een van de projecten waar ik om meerdere redenen trots ben is een wereldwijde interactieve campagne voor softwarefabrikant Kaspersky.

In de campagne werd op een interactieve en verrassende wijze getoond wat voor vreemde, bizarre dingen er kunnen gebeuren met een laptop en waarom je je data moet beschermen. Er werden 42 scenario’s ontwikkeld met heel verschillende en grappige manieren om een laptop te slopen, waarbij we rekening moesten houden met de visualisatie mogelijkheden binnen conceptkaders, budget en een zeer strakke deadline van 6 weken tot de live-gang van de campagne.

Ik was verantwoordelijk voor de creatie, regie en de tijdige oplevering van de 42 films aan het online team. Ik regisseerde de live-shoot, die in totaal 4 dagen duurde, waarbij we tientallen laptops gesloopt hebben. Tijdens de postproductie stuurde ik het vfx- en animatieteam aan en werkte een aantal scenario’s zelf af. We hebben veel gelachen met het verbranden, versnijden, verdrinken en het vergiftigen van de laptops.

Het was een project met een hoge ambitie, een tof creatief concept, een complexe productie, ingewikkelde visualisaties en creatieve oplossingen voor probleemstellingen en een zeer strakke deadline. Als de inzet zo hoog is en je levert samen met een enthousiast team een topproduct af, dan is dat iets om trots op te zijn.

Maar goed, met veel passie liefde en aandacht heb ik ook 2 toffe korte films gemaakt die wereldwijd op vele festivals gedraaid hebben. Met deze projecten voel ik me echt verbonden en ik ben er oprecht trots op.

 

If I GIG it my way?
Ik vind het belangrijk dat ik creatief uitgedaagd wordt. Daarom wil ik, wanneer mogelijk, al in de conceptfase aanschuiven om het project creatief in te vullen en er voor te zorgen dat we elkaar begrijpen, enthousiasmeren en inspireren om gezamenlijk een topproduct te gaan maken dat een duidelijk doel dient. Daarbij is het fijn wanneer een klant echt betrokken is bij het project en het creatieve team uit kan dagen.

Met genoeg ruimte voor iedere productiefase kunnen mogelijke knelpunten tijdig gladgestreken worden en creatieve oplossingen aangedragen worden. Een budget dat matched met de beoogde ambitie is overigens ook niet onbelangrijk. Maar los van concept, budget en tijd is het belangrijkste is toch wel een goede onderlinge sfeer, want er moet wel gelachen kunnen worden.

Let’s GIG together and feel alright!