documentaires

NAC – AVONDJE NAC EEN LIEFDESVERKLARING

De mooiste club, parel van het zuiden. Er gaat niets boven een Avondje NAC. Al jaren een fenomeen in Breda. Dat weet je, dat voel je. ‘Avondje NAC: Een liefdesverklaring’ is een docu die vernoemd is naar het gelijknamige boek van sportjournalist en NAC-fanaat Sjoerd Mossou. In samenwerking met Gr8 Industries gingen we op zoek naar het clubgevoel, het NAC van de supporters. Want dat is wat de club groot maakt. Deze GIG droeg niet alleen bij aan een boost in seizoenskaarten verkoop, maar was ook de opening naar een lange termijnsamenwerking tussen GIG en NAC. Als Breda’s bedrijf zijn we daar natuurlijk enorm trots op!

Define your goal

De documentaire is gemaakt in opdracht van FOX-sports, wat betekent dat wij bij het produceren van de documentaire altijd de doelgroep van deze zender in acht moesten houden. ‘Avondje NAC’ is een documentaire voor sportliefhebbers en voornamelijk voetballiefhebbers is geproduceerd. Hierin zijn NAC supporters de voornaamste doelgroep.

Imagine

Het verhaal van de documentaire is geen letterlijke verfilming van het boek ‘Avondje NAC: een liefdesverklaring’ van Sjoerd Mossou, maar wij hebben met het creëren van de documentaire hetzelfde thema en gevoel willen overbrengen. De rijke en vaak emotionele verhalen die vertelt worden door supporters en (oude) staf van de club, geven het boek een heel open en inspirerend karakter. Er komen specifieke wedstrijden aan bod, maar het gaat ook over de rituelen, de beleving en het culturele aspect rond het avondje NAC.Het Avondje NAC is onderdeel van de Nederlandse voetbalcultuur. Een beleving an sich die je als voetballiefhebber een keer meegemaakt moet hebben. Met deze film proberen we de kijkers een deel van dat gevoel te laten beleven.

CELEBRATE

Het resultaat is een documentaire die een hoop emotie opriep bij de fans, fantastische reviews kreeg van de vakmedia én werd bekroond met een nominatie voor de beste sport documentaire van het jaar door Fox Sports en was winnaar van de Bonk 2018 in de categorie beeldcommunicatie.Gezien de cult geschiedenis van het avondje NAC was het voor ons, als makers, een eer om deze verfilming te mogen maken. De reacties op ook deze documentaire waren dan ook werkelijk overweldigend. Naast een stampvol café hebben we ook de nodige PR meegenomen in de communicatie, waardoor de docu een bereik had van meer dan 10 miljoen views! A GIG well done. 

Bereik online media:          7.824.740
Bereik social media:           2.617.373 +
Totaal online bereik:       10.442.113

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

branded content

Gerard Philips. Founder, Innovator, Inspirator

Bekijk dit project
Employer Branding social content

Arriva - Het handje

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op