10 Tips voor een krachtige bedrijfsfilm

Een sterke bedrijfsfilm presenteert jouw merk overtuigend bij toekomstige klanten en/of collega’s. Maar waar moet je dan beginnen voor het creëren van een sterke bedrijfsfilm? Download onze whitepaper met 10 tips voor een krachtige bedrijfsfilm. Hieronder geven we je vast een voorproefje!

Bepaal je video strategie

Je maakt je bedrijfsfilm om een bepaalde call-to-action te veroorzaken bij een specifieke doelgroep. Zorg er daarom dus voor dat je duidelijk je doel en je doelgroep formuleert voordat je start met het produceren van een bedrijfsfilm. Als je weet wat je wil vertellen ben je goed op weg, maar hoe ga je de film inzetten, welke opvolgingen ga je doen en hoe zorg je ervoor dat mensen enthousiast worden over jouw verhaal? Met een goede video strategie denk je vast na wat je op welk kanaal inzet en of je hier je content op aan moet passen.

Gebruik Unique Selling Points

Ieder bedrijf heeft wel iets wat hen onderscheidt van de rest, dat noemen we Unique Selling Point (USP). Grijp deze USP’s bij hun kern en maak deze visueel in je bedrijfsfilm. Een film maakt deze punten nog sterker! 

Spreek aan op emoties

Het mooie van bewegend beeld is dat je een kijker makkelijker kunt raken. Door emotie in je bedrijfsfilm toe te passen zorg je ervoor dat de kijker écht betrokken wordt bij jouw bedrijf. Bovendien worden video's met emotie online tot 40% sneller gedeeld. Het is dus belangrijk om te weten welke emotie bij jouw bedrijf past en welk gevoel je merk teweeg moet brengen. En nee, dat betekend niet dat je een tranentrekker hoeft te maken. Emotie is meer dan alleen die traan over de wang.

Download de 10 tips voor een krachtige bedrijfsfilm whitepaper

Voorproefje geslaagd? Schrijf je hieronder in om de hele whitepaper te ontvangen: 10 tips voor een krachtige bedrijfsfilm. Zo help je jezelf vast op weg.