Caramol TV Billboard
In een week tijd van creatie tot inzet. Van het concept, filmen tot de montage. Onmogelijk? Nee joh! Met teamwork en “all hands on” mentaliteit krijgen we alles voor elkaar. Samen met Fightclub en Caramol zijn we deze uitdaging aangegaan om dit te verwezenlijken. Fightclub heeft het concept in kaart gebracht en aan ons de taak om dit goed in beeld te brengen. Dat is immers waar wij goed in zijn.
SPOT ON
Tempatation Island is een programma waar al jaren veel om te doen is in Nederland. Een soort haat/liefde verhouding heeft de maatschappij met het programma. In de editie van 2020 werd het programma oorspronkelijk enkel op Videoland vertoont. Last-minute werd er toch besloten om het programma in de reguliere uitzendingen mee te nemen om hier wederom een landelijk succes van te maken. Een uitgelezen kans om op aan te haken dacht Caramol. En zo schakelden ze Fightclub en GIG in om een TV Billboard te maken die het drankje aanprijst voor het programma. Een TV billboard is dat moment waarin je hoort "Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door."
Het idee kwam van Fightclub, waarin ze inhaakten op het guilty pleasure gevoel wat equivalent staat aan Temptation Island zelf. Het basis idee om deze billboards op te nemen, waarin we vanuit GIG meedachten om er meer uit te halen dan enkel de TV billboards. Omdat we toch bezig waren, konden we net zo goed content voor social media schieten. Zo hebben we niet 6, maar 18 films kunnen opleveren in verschillende formats. Tegelijkertijd hebben we ook gezorgd voor inzet met print, doordat we een high end camera koppelden en hier ook deliverables voor hebben kunnen maken. Door hechte samenwerking en onze eigen filmstudio waren we in de gelegenheid om snel te schakelen en er binnen korte tijd veel uit te halen.