Go back

Michiel van de Zandt

How did I get GIGgy with it? 

Ideeën voor gave films heb ik altijd al gehad. Daarom zijn we GIG begonnen. Maar waarom ik ben gaan regisseren? Ik merk bij de meeste regisseurs dat ze het liefste fictie maken. Vaak doen ze commerciële opdrachten voor erbij. Voor mij is dat anders, ik vind commerciële projecten juist gaaf. Zeker met de kansen die er online zijn voor film. Ik zoek graag de interactie op met de kijkers. Dan moet je natuurlijk iets losmaken bij ze. Want hoe zorg je er nou voor dat mensen je bericht liken, delen of er een reactie onder plaatsen? Dat vind ik een leuke uitdaging.

 

Greatest GIG?

De GIGs voor Dremel en de 24-uurs Solex Race zijn wel heel erg gaaf. Deze films slaan zo erg aan bij het publiek, het aantal views schiet door het dak en soms zit er wel eens een viral bij. Dan heb je met minimale middelen het maximale bereikt. Daarmee bewijzen we ook dat een goede video niet altijd een visueel spektakel hoeft te zijn. Het moet gewoon een goed concept zijn.

Natuurlijk maak ik ook graag visueel vette films. Bijvoorbeeld de films die we maakten voor Foodlife. Die ziet er echt gelikt uit. Maar ook juist bij die klus hebben we het onderste uit de kan gehaald. De opdracht was om een mooie bedrijfsfilm te maken, maar omdat we hier zoveel verschillende scenes hadden konden we nog veel meer met dit materiaal. Zo is er een hoop extra social media content geschoten voor de klant. Resource based films, en dat soort ideeën zie ik (nog) niet vaak bij andere regisseurs. Dus daar ben ik dan extra trots op.

 

If I GIG it my way? 

Bij de ideale productie zijn de dingen zo goed geregeld dat de gehele crew al dagen van tevoren precies weet wat er gaat gebeuren. Waar je op de set nog tijd over hebt om extra materiaal te schieten, maar bovenal, een productie waar veel slechte woordgrappen worden gemaakt.

GIG hard or GIG home

Let’s GIG together and feel alright!