FOODLIFE – HEALTH & INNOVATION
Voorgesneden en gewassen sla, super handig, maar visueel niet heel interessant om daar op een corporate manier een verhaal mee te vertellen.
visual storytelling
Voor deze GIG doken we in het verhaal van het bedrijf, waarin we vonden dat Foodlife hun ontwerpen en ontwikkeling baseert op een gezond en zo goed mogelijk eindproduct. Bij Foodlife zijn gezond eten en gezond leven onderdeel van het DNA. Met die reden werd GIG dan ook gevraagd om een manier te vinden om deze kernwaarden van het bedrijf niet alleen te onderstrepen, maar ook zichtbaar uit te dragen. Exact die gedachte hebben we toegepast in het concept voor de marketing. Door Foodlife te koppelen aan interessante en gezonde initiatieven is het bedrijf haar verhaal aan het verbreden en verdiepen.We gingen op zoek naar een aantal sub-culturen waar een gezonde levenstijl hoog in het vaandel staan. Zo maakten we niet alleen de flitsende corporate film, maar maakten we diverse branded content films voor Foodlife die een crossover kanaal bereikte. We koppelden o.a. PEC Zwolle, Crossfit Climbers Cabin en een foodblogger aan en maakten zo een breed uitgedragen brandfilm met een diversiteit aan video's.
GIG dook in de wereld van groenten, fruit en radartjes en maakt een corporate video die de hogere wetenschap van machinebouw behapbaar maakt.
Additionele video's
Naast de brandfilm maakten we ook nog een aantal aanvullende video's.