NAC - Seizoenskaarten campagne 2019/2020

Na een dramatisch voetballend slecht seizoen in 2018/2019 degradeerde NAC Breda terug van de Eredivisie naar de Keuken Kampioen divisie. Bij NAC is de club redelijk gewend dat de supporters achter de club blijven staan, in voor en tegenspoed, maar na het bewogen seizoen was dit absoluut geen zeker gegeven. Hoe zorg je ervoor dat je de supporters van je club weer achter de club gaan staan en de schouders eronder zetten?

 

Het hart op de juiste plek

De club stond voor de penibele uitdaging om de clubmoraal aan te wakkeren voor het aankomende competitiejaar na de afgelopen degradatie domper. Maar hoe krijg je je supporters enthousiast om opnieuw seizoenkaarten te kopen, wanneer je zelf niet meer mee trapt op het hoogste niveau voetbal in Nederland? Door een film in te zetten die de emotie van de supporters aanspreekt. Aangespoord door de supporters zelf. In de laatste wedstrijden merkten we dat de supporters spontaan een deel uit het lied van Thijs van der Molen begon te scanderen. Door dat te combineren met de échte clubiconen zorgde dit ervoor dat er weer gevoel werd waar NAC voor staat en waarom je NAC supporter bent geworden. 

De liefde voor NAC Breda werd op de proef gesteld, maar zolang de liefde blijft bestaan zal NAC ook niet vergaan. De liefde werd masaal beantwoord door de supporters. Die bleek zelfs zo groot dat er een nieuw clubrecord aan seizoenskaarten is verkocht. Sterker nog, NAC is de 5e club van Nederland als je kijkt naar verkochte seizoenskaarten over zowel de Eredivisie als de Eerste Divisie. Ook heeft NAC meer seizoenkaarthouders dan alle andere clubs van de Keuken Kampioen divisie bij elkaar. Zoals te zien in deze prachtige plaat van BN de Stem.