GIG Wederom in de Emerce 100
22/04/2025
We zijn weer een stapje hoger geklommen! In de Emerce100 van 2025 hebben we als GIG creative film production onze score verhoogd van 5 naar 5,5 sterren in de categorie video agency.

Voor het 2e jaar op rij - Emerce100
Een mooi resultaat waarbij we onze toegevoegde waarde als video agency verder versterken naar onze klanten. Binnen deze prestigieuze lijst worden opdrachtgevers over heel Nederland gevraagd naar hun mening en ervaring over verschillende partijen. Zowel binnen als buiten onze klantenkring. Dat zegt dus veel over zowel merkbekendheid als de mate van tevredenheid. Als video bureau zijn we daar natuurlijk erg blij mee, vooral omdat de bekronging van de markt komt. Deze waardering is een mooie bevestiging van de samenwerking waar we ons elke dag opnieuw voor inzetten.

Sterren van de hemel
De Emerce 100 is dé lijst waar bureaus in de digitale industrie op scherp worden gezet. In een markt waar videoproductie bedrijven uit de grond schieten, is het allesbehalve vanzelfsprekend om aan de top te blíjven. Waarom dit telt? Omdat de Emerce100 draait om wat anderen écht van je vinden. Geen verkooppraatjes, gewoon keiharde feedback op dingen als kennis, betrouwbaarheid en resultaat. En juist dat maakt het voor ons zo waardevol.
We geloven bij GIG in de kracht van een goed verhaal. Maar een goed verhaal maak je nooit alleen. Het ontstaat door écht te luisteren, samen te zoeken, af en toe te vloeken en uiteindelijk iets neer te zetten waar iedereen kippenvel van krijgt. Dat doen we met merken die durven, met mensen die snappen dat creativiteit geen luxe is maar noodzaak, en met een team dat liever schuurt dan gladstrijkt. Dat we nu in de Emerce100 nog hoger worden gewaardeerd, is voor ons het bewijs dat die aanpak werkt. En belangrijker nog: dat onze klanten dat ook voelen. Dus bij deze – een dikke dankjewel aan iedereen die samen met ons bouwt aan werk dat bijblijft.
Diepgaand onderzoek
Emerce heeft ook voor deze editie onderzoeksbureau Motivaction benaderd voor de ondersteuning bij het uitvoeren van het kwantitatieve imago-onderzoek Emerce100. De redactie van Emerce heeft de vragenlijst opgesteld. Motivaction heeft de data verzameld en samen met Emerce de resultaten verwerkt.
De doelgroep van het onderzoek bestaat uit lezers van Emerce die gebruikmaken van e-businessbedrijven. De respondenten zijn afkomstig uit het adressenbestand van Emerce en uit het StemPunt-panel van Motivaction. In de periode van 23 september tot en met 25 oktober 2024 zijn ruim 70.000 mensen uit de Emerce-database per e-mail uitgenodigd voor deelname aan het onderzoek en zijn er 10.000 uitnodigingen verstuurd naar StemPunt-respondenten. In totaal hebben 1.591 respondenten het onderzoek voltooid.

Net als voorgaande jaren is de rangorde van bedrijven bepaald aan de hand van een score. De wijze waarop deze scores tot stand komen, wordt hieronder beschreven:
- Voor elk van de vier criteria (kennis/knowhow, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit) is een beoordeling gegeven op een zevenpuntsschaal, waarbij 1 voor zeer slecht stond en 7 voor zeer goed.
- De rangorde van belangrijkheid is gevraagd aan de respondenten. Deze is omgezet in een gewicht per criterium per categorie. Het gewicht is bepaald door de som van deze vier producten te delen door het totaal aantal respondenten van de categorie.
- Om de totaalscore van een bedrijf te berekenen, is de score van dat bedrijf op de vier criteria vermenigvuldigd met de gewichten van de criteria. In de resultaten zijn alleen die bedrijven opgenomen waarvan de totaalscore tot stand is gekomen op basis van de beoordeling van minimaal vijftien respondenten. Gezien het beperkte aantal waarnemingen van sommige bedrijven dienen de resultaten als indicatief te worden beschouwd.