Gebruik jij Multi Asset Delivery al binnen je marketing strategie?
01/02/2024
Maarten Verhey
Een interessante manier om meer uit hetzelfde budget te halen. Hoe? Lees snel verder!
Ok, toegegeven. Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik ook: Multi-watte⁉️ Maar, toen ik me begon te verdiepen merkte ik dat dit erg interessant is om meerwaarde te kunnen bieden. Zoveel, dat het inmiddels een essentieel onderdeel is van alles wat we bij GIG creative film production opleveren.
Wat is Multi Asset Delivery dan precies?
Heel sec: het invullen van meerdere video's voor verschillende kanalen. Oftewel: als je toch bezig bent met een video productie, dan kost het je weinig moeite (en euro's) om daar meerwaarde uit te halen. Meer waarde voor je budget dus. Content wordt op heel veel manieren bekeken, dat betekent dat je op die verschillende kanalen ook op de juiste manier gezien wil worden. Een horizontale video op een mobile first platform als Instagram werkt een stuk minder lekker dan dat het op YouTube werkt. Dus kies je daar voor een verticaal formaat, wat meer schermvullend is en daarmee beter opvalt bij je kijker. Het is niet alleen een kwestie van reframen. Ook je spanningsboog is op verschillende kanalen anders. Doorgaans swiped Instagram een stuk sneller, dan wanneer je YouTube kijkt. Dat betekent ook dat je de video content die je maakt afstemt op de spanningsboog van je doelgroep.
In feite verwerk je dus dezelfde boodschap in meerdere deliverables, waardoor je meer effectiviteit uit zowel je organisch als geadverteerd bereik kunt halen. Zo moeilijk is dat niet toch? Klopt, maar het is wel slechts het begin van de denkwijze. Van daaruit kun je in videostrategie verscherping neerleggen. Denk aan segmentatie op storytellingniveau, retargeting varianten, A/B tests, verschillende talen, etc.
Bij GIG is dat inmiddels onderdeel geworden van hoe we denken in video en sturen op video strategie. Niet omdat we zoveel mogelijk verschillende versies willen maken, maar omdat we graag video's maken die gezien worden. Dat doe je met juiste relevantie.