onze werkwijze

GIG een partij die dingen voor je regelt. Specifiek regelen wij het maken van films. Van concept vooraf, tot de montage en zelfs over de inzet van de film denken wij mee met jou. Merken helpen ambitieuze verkoopdoelen te behalen, personeel te werven en te groeien, daar krijgen wij energie van. Daarom zijn wij niet bezig met de beste te zijn, maar met het beste te realiseren voor onze klanten. Hoe we dat doen, lees je hieronder.

werkwijze_wheel

GIG staat voor werk in de opvallende vorm.

GIG staat voor werk in de opvallende vorm. We maken kick-ass content, flashy films en arty animaties die voor je werken. Of je nu vooral je merk, het bedrijf, het productieproces of de producten in beeld wilt brengen, GIG helpt je om dat doel te bereiken. Dit doen we o.a. voor bureau’s met ballen, mooie merken en badasses uit het bedrijfsleven. Naast skills en ambitie, is gezelligheid een groot goed.

We geloven in een eerlijke manier van werken: met korte lijnen, klare taal en een heldere blik maak je samen mooie dingen die hun doel bereiken. The bigger the challenge, the greater the GIG! But hey, don’t take our word for it: een GIG spreekt voor zich!

Define

Het eerste contact & input moment. We kijken samen naar je doelen, doelgroep en de inzet. Want film moet natuurlijk wel wat opleveren!

Imagine

Het idee wordt gevormd. Er wordt een concept gemaakt die aansluit bij de doelen van je film. De visualisatie wordt zichtbaar gemaakt met een moodboard en vormt zich uiteindelijk tot een script.

De klant is nauw betrokken in dit proces. We werken hierin ook vaak samen met bureaus om de juiste aansluiting te zoeken bij de complete campagne. Daar wordt je content altijd beter van!

Plan

De pre-productie kan beginnen! Het concept wordt omgevormd tot script, shotlist en storyboard. Alle props, equipment, cast en crew wordt geregeld en staan op scherp om te gaan filmen.Een optimale voorbereiding is cruciaal, afhankelijk van de grootte van de productie regelen we een pre-production meeting (PPM), een locatiebezoek en/of een recce.

In deze fase zorgen we dat alles zo duidelijk mogelijk is en maken we een duidelijke planning, zodat je precies weet wat je kunt verwachten in je eindresultaat.

Create

Creatie is vaak het meest kostbare onderdeel van het proces. Hierin komen alle expertises samen. Van regie, tot camera, audio en belichting, van edit tot grading en audio nabewerking.

In deze fase filmen en monteren we het project. De klant is hierbij onderdeel van het proces. Je bent aanwezig tijdens de shoot en sluit aan in de montage. Op deze manier bewaken we de inhoud en maken we samen content die werkt.

Activate

GO GO GO!
De film kan live. Op de geplande online & offline kanalen kan je film gaan draaien, de activatie starten en de advertentie verspreid worden. Nu is het zaak om alle ontwikkelingen in de gaten te houden. Doet de content zijn werk? Worden de doelen behaald? Naast het behalen kun je aan de data natuurlijk ook altijd zien of iets beter kan. Zou de campagne nóg effectiever kunnen? Daar heb je de data natuurlijk ook voor nodig. 

Celebrate

Dit is eigenlijk het mooiste moment van het traject. De film is live en de likes en reacties stromen binnen. Het voldoeningsmoment van al dat harde werken!

Dan is het natuurlijk heel aanlokkelijk om de focus terug te leggen op die stip op de horizon. Terwijl juist succes en de evaluatie van iets moois een gaaf momentum creert om iedereen om je heen de juiste boost te geven. Om hier even bij stil te staan vieren we dit graag even met een borrel en een goed gesprek. Terwijl we het succes vieren bespreken we graag ook de feedback om de samenwerking te verbeteren en voort te zetten. Zo bouwen we graag relaties waarin we elkaar blijven versterken.

Improve

Een vaak vergeten onderdeel van film maken.
Samen bespreken we de feedback; wat ging goed, wat kan beter? Maar ook erg belangrijk…

Controleer je content!

  • Bereiken we de juiste doelgroepen?
  • Worden de doelstellingen behaald?
  • Wat zijn de reacties op de content?
  • Welke aspecten kunnen we verbeteren om een nog mooier resultaat te boeken?
  • Kunnen we meer content maken met hetzelfde materiaal?
  • Hoe kunnen we dit concept verlengen?

Juist door kritisch te zijn op de resultaten blijf je scherp op het verbeteren ervan. Dat doe je immers ook altijd met je bedrijf of merk. Kijk naar de volgende stap die je wil zetten of zelfs naar de video die je al hebt ingezet, door hierop alert te zijn kun je zorgen dat je video nóg beter scoort. Op de juiste kanalen natuurlijk. 

Heb je rekening gehouden met het verschil van plaatsen op Facebook, Instagram of de toepassing tijdens een presentatie of narrowcasting kanaal? Content consumeer je op elk platform en elke plek anders. Afhankelijk van de situatie kun je ook antwoord geven aan de content behoefte van je kijker. 

Denk ook verder in de strategische toepassing van je video content. Communicatie is key en zal dit altijd blijven, dat is wat video in essentie natuurlijk is. Wat gaat jou helpen om hier efficiënter in te worden?

Samen onze werkwijze toepassen?

We vertellen je graag meer over hoe wij te werk gaan. Dat begint natuurlijk allemaal bij een krachtige kop koffie en een stapel inspiratie, on the house!  

Maarten Verhey
Ik help je graag verder!
Maarten Verhey

Executive director / founder

info@gig.nl +31 76 532 48 07 Contact opnemen