branded content

Fantastisch wonen voor iedereen

Stikstof problemen? Woning tekort? Je kunt er niet meer omheen. Ook Breda heeft last van de krappe woningmarkt. Breda belooft 6.000 nieuwe woningen. Een afspraak die ook begrip, sturing en samenwerking nodig heeft.

6.000 nieuwe woningen in Breda

Om hier meer duidelijkheid in te krijgen vroeg Gemeente Breda ons om mee te denken over deze enorme uitdaging. Huizen bouwen laten we graag aan anderen over, maar communiceren met beeld is wel aan ons besteed. Dus bedachten we een videostrategie om het 'Fantastisch Wonen voor iedereen' traject duidelijk te communiceren met de juiste input.

Het eerste resultaat hiervan is een awareness video die de ambitie schets, met de kritische noot van Bredase bewoners. De behoefte en de emotie van zo'n boodschap is groot. Daar doe je weinig aan, maar met een klein beetje bewustwording kunnen we samen wel meer gedaan krijgen. Dat is de boodschap die Daan Quaars en Paul de Beer mee willen geven aan de Bredase bevolking en natuurlijk iedereen die in de stad zou willen wonen.

Dat vraagt natuurlijk om een delicate aanpak, Breda is immers van iedereen. Dus kozen we ervoor om geen promotie te maken voor de stad, maar juist een film met Bredanaars te maken. Niet de populaire plekken van de stad, maar de eigen plekken van de stad. Het eerste zaadje is gepland, het is nu aan Breda om deze bloem tot bloei te laten gaan.

Het vervolg van dit traject is een videoreeks die meer inzicht gaat bieden in de problematiek en zoekt naar oplossingen.

Bouw door op je verhaal

In de eerste awareness video waarin de bouw van 6000 woningen werd aangekondig stond de volgende boodschap centraal;  Met lef vernieuwen en met liefde koesteren, meer Breda voor iedereen!

Mooi streven, maar hoe dan? En voor wie dan? Tijd voor de volgende stap in deze videostrategie; een serie voor social media en leuk om naar te kijken. 
Vier afleveringen over wonen in Breda waarin telkens een ander onderwerp centraal stond. De insteek was om het luchtig te houden maar wel realistisch en vanuit het hart van de Bredanaar. Aan de hand van reacties op een oproep op social media hebben we presentator (en Amsterdammer) Benten Wijnen op onderzoek uitgestuurd in Breda. 
Niet direct om concrete oplossingen te zoeken voor de problemen maar wel om in beeld te brengen wat er nu al gebeurt om de juiste mensen aan de juiste woning te helpen.  

Door de thema’s aan een ‘kleiner’ verhaal op te hangen maken we ze toegankelijk en is het voor de kijkers gemakkelijker om zich te identificeren met de personages die we in onze afleveringen tegen komen. En daar maakten we natuurlijk ook wat teasers bij. 
Scripted reality dus, waarin de presentator als personality ons meeneemt op onderzoek. Zo gaat hij op zoek naar studentenkamers voor Tristan, betaalbare huurwoningen voor Joyce, een koophuis voor zichzelf en de levensloop van de familie Suurland, die al 72 jaar in de Belcrum woont en hier graag wil blijven wonen.
Wie Benten al kent van bijvoorbeeld Efteling TV, doet hij dit met een knipoog en een juiste dosis humor. 

Ook benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk hier de 4 afleveringen. 

Aflevering 1: Aanbod

Aflevering 2: Doorstroming

Aflevering 3: Waarom Breda

Aflevering 4: De Toekomst

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

brand films

RB-Media - future proof online solutions

Bekijk dit project
social content

Bluebird Day – 4x op rij Emerce #1

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op