Vakgarage TVC
Hoe krijgen we de harten van de Nederlandse autorijder te pakken? Dat was de centrale vraag van Vakgarage, die graag haar toch al bekende fundament verder wilde verstevigen als merk. Samen met Problicity Marketing gingen we aan de slag met deze uitdaging!
van TV commercial naar 360 campagne
De hoofdvraag ontstond uit de behoefte om het merk van Vakgarage steviger neer te zetten met een TV commercial die in Nederland ingezet zou worden. Vanuit onze expertise werden we door zowel Vakgarage als Problicity Marketing uitgedaagd om een creatief concept te verzinnen voor de vertaling hiervan. Daarin kwamen we tot het inzicht dat het doel veel meer bereik en impact zou creëren met een 360 graden campagne. Dus schaalden we op naar een radio commercial, direct marketing, posters, een krachtige website, social media, online bannering, Marktplaats takeover, folders, Digital Out Of Home en narrowcasting. Door het merk binnen deze aanpak op meerdere kanalen en platformen weg te zetten is er een enorme boost ontstaan, zonder daarbij het budget te laten ontploffen.
Actiematige inzet
Merkversterking is één, maar dat moet natuurlijk ook converteren. Dus wil je de doelgroep aanzetten tot actie. Directe aanleiding hierin is het pechaanbod van Vakgarage, waarin ze deze kunnen aanbieden voor maar 25 euro per jaar. Een slimme keuze, omdat de combinatie van actiematige inzet én het versterken van je merkbekendheid zorgt voor zowel korte- als lange termijn branding. Immers is het ook wel lekker om je KPI dashboard vol te zien lopen, terwijl je tegelijkertijd een fundament legt als merk naar de toekomst.
Sterke cast
Dat kan je commercial maken of breken. Daarbij gaat het om de geloofwaardigheid van je merk. Je wil daar immers mensen mee in verbinding krijgen. De directe gezichten die je dan koppelt aan jouw merk zijn dan belangrijke keuzes. In dit geval kozen we voor Iris Rulkens en Mike Weerts. Beide goed in het humoristische segment, waarbij de chemie tussen de twee acteurs een belangrijke factor is. Dat zorgde op de set voor de sprankeling en leuke improvisatie momenten die de commercial de juiste cachet geven.
Online commercial
Om te zorgen voor maximalisatie van aandacht en geinteresseerden zetten we ook in op een online commercial voor de retargeting. Niet in een saaie, simpele cut down, maar een variatie op het verhaal. Om zo toch te zorgen voor herkenbaarheid, maar daarin ook vernieuwing te brengen naar de doelgroep en te spelen met hun aandacht.
Kracht van humor
Harten winnen van de doelgroep, de drive van veel marketeers. Een uitdaging die niet zo eenvoudig is als deze klinkt én een opdracht waar je aan moet blijven werken. Emotie is hier een van de belangrijkste drijfveren van. Niet enkel een transactionele relatie opbouwen, maar zorgen voor meerwaarde, gevoel van verbinding. Voor Vakgarage speelden we hierop in door humor als drijfsveer te gebruiken. Nee, geen humor waarbij je slap wordt van het lachen, maar gewoon een verrassend moment die even een glimlach op op je gezicht tovert. Dan pak je dus direct een positieve assosiatie.
Benieuwd hoe humor voor jou kan werken? Lees hier hoe humor jouw merk kan versterken.Gerelateerde projecten
Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content?
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!
Enkele van onze
merkwaardige klanten
Ook aan de slag met film?
Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.
Creative Lead
toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op