SEE THINK DO CARE | Hoe beinvloed je de klant?
In het beslissingsproces van je mogelijke klant zitten verschillende momenten die je kunt beïnvloeden voordat er overgegaan wordt tot aankoop. Met de inzet van een juiste content marketing strategie vergroot je jouw traffic en omzet.
Maak een afspraak.Content scoort.
Een model die vaak wordt toegepast in retail of e-commerce sectoren. Maar ook in andere B2C of B2B sectoren wordt deze strategie steeds vaker gebruikt. Ook een strategie die vanuit Google bedacht is. Met name om je customer journey en re-marketing beter in te richten. Veel online marketing partijen werken ook met dit model. In het see think do, care model ontwikkel je content die past bij de fase waar de klant zich op dat moment in bevind. Met die content overtuig je jouw doelgroep dus in verschillende fases die overgaan in koop of beslissing.
De klant fasen.
See - In deze fase gaat het erom de aandacht van potentiële klanten te trekken en bewustwording van je merk te creëren. Een creatieve video toepassing is het maken van inspirerende storytelling-video's. Bijvoorbeeld, als kledingmerk kun je een video maken waarin je de visie en waarden van je merk communiceert, met boeiende visuals en een pakkend verhaal. Deze video's wekken interesse en creëren een emotionele band met potentiële klanten.
Think - Hier overwegen potentiële klanten verschillende opties en doen ze onderzoek naar je producten of diensten. Denk bijvoorbeeld aan testimonial video’s. Je kunt video's maken waarin je bestaande klanten hun succesverhalen delen en de voordelen van jouw product of dienst benadrukken. Deze video's helpen potentiële klanten om vertrouwen op te bouwen in jouw merk en kunnen hen overtuigen om voor jou te kiezen.
Do - In deze fase is de doelgroep bereid om een aankoop te doen. Ze willen overgaan tot actie, maar kunnen wel wat stimulatie gebruiken. Het gaat hierbij om conversie en het stimuleren van directe betrokkenheid. Hier kun je video gebruiken, gericht op het genereren van leads, het stimuleren van aankopen of het verzamelen van gegevens. Denk bijvoorbeeld aan het maken van gepersonaliseerde video’s. Bijvoorbeeld, als je een online modeboetiek hebt, kun je een video maken waarin je speciale kortingen en exclusieve aanbiedingen presenteert aan klanten die al interesse hebben getoond in bepaalde producten. Deze video's stimuleren de koopintentie en kunnen gepersonaliseerde codes of links bevatten om de conversie te verhogen.
Care - Tot slot, in de "Care"-fase draait het om het bieden van ondersteuning en nazorg aan je bestaande klanten. Het gaat er om dat je de doelgroep bindt en betrokken houdt bij je merk of bedrijf. Dit is waar video een krachtig middel kan zijn om klantloyaliteit op te bouwen en te behouden. Je kunt bijvoorbeeld video-tutorials maken die laten zien hoe je je producten kunt onderhouden of repareren, of je kunt regelmatig video-updates delen om je klanten op de hoogte te houden van nieuwe functies of verbeteringen.
KPI's.
Met interessante content op de juiste fase kun je jouw doelgroep overtuigen. Om daarin echt te schalen is het slim om KPI's (Key Performance Indicators) in te stellen om je voortgang te meten en te controleren of je content ook op de juiste manier scoort. De keuze om interesse om te zetten tot een klik gaat voor het leeuwendeel nog steeds om inhoud en de creatieve vertaling ervan.
Meer zien? Bekijk ons werk.Bakkie doen?
Samen sparren om te kijken wat het best voor jou werkt?
Mail me gerust.
Executive Director / Founder
maarten@gig.nl +31 76 532 48 07