Smaakt - Eat Clean

Het merk Smaakt richt zich op écht biologisch eten dat je helpt gezond te leven. Met de landelijke campagne die ze wilde uitrollen hoort natuurlijk ook gave video content. Zo bedachten we samen met Maan identity. design. content. de video invulling van deze campagne.

 

Weet jij wat je eet?

Dagelijks komt er allerlei gif binnen in ons lichaam. Niet omdat we dit bewust doen, maar omdat dit onbewust op ons bewerkte eten zit. Stoffen als kunstmest, bestrijdingsmiddelen en hormonen. Smaakt kiest er bewust voor om hun producten hier niet mee te "besmetten" en schoon voedsel te produceren. Dat gedachtengoed willen ze graag onder de aandacht brengen bij de doelgroep en de samenleving. Zo werd merkambassadeur Jim Bakkum aangehaakt om de campagne een gezicht en duidelijke boodschap mee te geven. Aan ons de uitdaging om daar een visuele twist aan te geven. Zo kozen we ervoor om het gif duidelijk te maken in het lijf en de keuze te benadrukken door het shirt uit te trekken en je te ontdoen van alle giftige stoffen. 

Brede campagne

Niet alleen het lijf van Jim Bakkum trekt zijn bekijks. Ook de brede inzet van de campgne zorgt voor veel aandacht. Op social media werd er slim geteased met Instagram Stories. Al vanaf de studioshoot werd de directe doelgroep in verleiding gebracht dat er iets aan zat te komen. Dat zorgde voor speculatie op de online kanalen. Vervolgens werd er met een flashmob op Utrecht Centraal bekend gemaakt dat Jim Bakkum het gezicht van de campagne zou zijn en werd het statement uitgerold. Hier kwam aardig wat pers op af en stond de campagne in o.a. het Algemeen Dagblad en werd het uitgezonden SBS6.

Met de lancering van de Smaakt Eat Clean campagne was Jim door het hele land te zien in onder meer abri's, snelweg reclame, digital abri's, bioscoop en grote uitrol op alle online kanalen. 

Behind the scenes

Meer van Jim zien? Owja en natuurlijk de campagne. Zie hier de behind the scenes video. 

Merkambassadeur

Als merk bouw je op allerlei manieren aan positieve energie rondom jouw krachten. Zo kan een merkambassadeur een mooie kickstart in de goede richting zijn voor je merk. Belangrijk is dan wel dat de ambassadeur ook écht aansluit bij jouw merk. De samenwerking tussen Jim Bakkum en Smaakt komt dan ook zeker niet uit de lucht vallen. Jim is al langer fan van Smaakt en als familieman sluit hij erg goed aan bij de hoofddoelgroep van Smaakt. Hij vindt goed en biologisch voedsel belangrijk en zorgt goed voor zijn lijf. Daarnaast is het voor hem belangrijk dat we goed omgaan met onze planeet. Een perfect match tussen Jim Bakkum en Smaakt dus. 

Jim maakt in de campagne de keuze door zijn lijf te ontzien van giftige afvalstoffen die we, zonder dat we het door hebben, in ons lijf binnen laten. Ons voedsel is door de loop der jaren veranderd. Die verandering wil Smaakt graag duidelijk maken en koppelen aan een bewuste keuze voor voeding.

Voor deze campagne maakten we gezamenlijk een videocampagne, fotografie en diverse online en offline uitingen. Weet jij wat je eet? De ‘Eat Clean’ campagne van Smaakt promoot ‘naakte’ voeding. Oftewel: biologische voeding, vrij van kunstmest, diergeneesmiddelen, hormonen, chemische kleur-, geur- en smaakstoffen, GMO’s (genetisch gemodificeerde organismen) en chemische bestrijdingsmiddelen zoals landbouwgif. Chemische toevoegingen die je niet in je lijf wilt hebben, en dus ook zeker niet in je voeding. Kijk voor meer informatie op: https://www.smaakt.bio/eat-clean.