Visual Storytelling
Een sterke bedrijfsfilm is een bewegend visitekaartje. Maar waar moet jouw bedrijfsfilm aan voldoen om je doelgroep te overtuigen? Dat begint natuurlijk bij het creëren van een sterke brandstory. Door het verhaal van jouw merk vervolgens te visualiseren in een bedrijfsfilm krijgt jouw doelgroep een levendig beeld bij wat jouw bedrijf doet, op welke wijze en waarom dit zo uniek is. Visual storytelling op zijn best!
Lees meer Bekijk onze showreel >Visual Storytelling
Hoe werkt het?
Het proces van 'visual storytelling' kent uiteraard een aantal stappen. Stappen die wij bij GIG ook volgens als we een bedrijfsfilm maken voor een van onze klanten. We nemen je graag mee in dat proces om te laten zien hoe dit in zijn werk gaat.
Kick-off: bepaal de strategie
We beginnen met een inkop-tip, maar een essentieel startpunt voor jouw bedrijfsfilm: bepaal je videostrategie! Je maakt je bedrijfsfilm natuurlijk om een bepaalde call-to-action (CTA) te veroorzaken bij een bepaalde doelgroep. Zorg ervoor dat je deze onderdelen concreet hebt geformuleerd in je strategie zodat je je doelgroep effectief kan benaderen met jouw CTA.
Formuleer het doel van je video
Als eerste zul je duidelijk moeten krijgen waar je naar toe wil. Daar heb je immers de video strategie voor nodig. Wil je bijvoorbeeld mensen voorlichting geven over een bepaald fenomeen, instructie geven over het gebruik van een service of een specifiek product promoten? Hierbij is het belangrijk dat dit doel niet te uitgebreid formuleert. Kies maximaal drie onderdelen die jij graag wilt uitlichten en gebruik andere (video) content op je website om je doelgroep ter verdieping nader in te lichten.
Lees meer over onze aanpak!Kies de doelgroep
Beoog je nieuwe klanten aan te trekken of zoek je juist nieuwe werknemers voor je bedrijf? Laat je potentiele klanten het customer journey proces zien, zoals buitenhof dat effectief in haar bedrijfsfilm deed. Hierdoor weet deze doelgroep in één oogopslag hoe ze behandeld worden bij jouw bedrijf. Is je doel werving en selectie? Dan is het interessant om de verschillende rollen binnen het bedrijf en de sfeer op de werkvloer te laten zien.
Verkoop de 'waarom' met jouw video
Simon Sinek, de Britse schrijver van de ‘the Golden Circle’ beschrijft in een Ted-Talk op een hele simpele maar treffende wijze waarom merken als Apple en Amazon het zo goed doen in hun marketing. Deze bedrijf focussen niet op wat hun producten onderscheidt van de rest of hoe ze dat doen. Nee, deze bedrijven verkopen hun achterliggende visie en emotie van het bedrijf. Waarom besta jij als bedrijf en ‘why should people care?’, dat is wat je moet verkopen volgens Sinek,. Vervolgens volgen de hoe en de wat vanzelf. Waar ben jij zelf meer van overtuigd een bedrijf wat zegt “Dit is onze nieuwe laptop, de batterij gaat lang mee en hij is makkelijk te gebruiken”. Of een bedrijf wat zegt “In alles wat wij doen, geloven wij in het uitdagen van de status quo. Wij geloven in anders denken. Hoe we de status quo uitdagen is door onze producten heel mooi te ontwerpen, simpel om te gebruiken en gebruikersvriendelijk te maken. We maken toevallig geweldige computers, wilt u er een kopen?”. Dat is hoe je mensen inspireert en wint voor je bedrijf.
Download de visual storytelling infographic
Ook aan de slag met jouw merkverhaal? Laat je inspireren door de infographic die we maakten over visual storytelling. Zo help je jezelf vast op weg.
In gesprek
Liever een persoonlijk gesprek? Geen probleem.
Bel of mail gerust.
Executive Director / Founder
maarten@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op