GIG verklaart oorlog aan saai

 06/04/2021

Saaie video's hebben maar één plek in de wereld: de prullenbak.

Scrollen, liken en swipen. We spenderen dagelijks tijd aan het absorberen van content. Maar waarom zouden we die kostbare tijd willen verspillen aan iets saais? Als er één ding duidelijk is geworden tijdens deze coronatijd dan is het dat onze aandacht enorme waarde heeft. Om deze boodschap duidelijk te maken lanceert het Bredase videoproductiebedrijf GIG de campagne: 'Death to boring video.'

In deze campagne wordt de strijd aangegaan met saaie content. Stop met 'even snel een filmpje maken' en kies voor een sterk idee met een goed verhaal en gelikte beelden. "Afstappen van saai klinkt eigenlijk heel logisch, maar als we kijken naar wat er gemaakt wordt blijkt dat soms makkelijker gezegd dan gedaan." Zo vertelt lead creative, Toon Donders. "Met deze boodschap willen we mensen bewust maken van de, vaak slechte, keuzes die gemaakt worden. Wees origineel, durf keuzes te maken en stop vooral met saai zijn." Die boodschap wordt niet enkel ondersteund met een campagne uiting. De, nogal Brabantse, campagnevideo spreekt boekdelen, waarmee het bedrijf zich wil profileren als hét videoproductieberijf van Brabant.

De 'Death to boring video' campagne wordt komende weken zowel online ingezet als middels Out of home kanalen. Meer weten over deze campagne? www.quitboring.com

Gerelateerd nieuws

Gebruik jij Multi Asset Delivery al binnen je marketing strategie?

Een interessante manier om meer uit hetzelfde budget te halen. Hoe?...

Lees dit bericht

Er is maar één Avondje NAC

Een fenomeen in de voetbalwereld, een eer om te mogen maken. Zeker ...

Lees dit bericht

GIG scoort wéér internationaal

Met de Viddy Awards 2021 in de categorie Corporate Image.

Lees dit bericht