Employer Branding

ASML - Enjoy the ride

Als één van de grootste werkgevers van Nederland heeft ASML een behoorlijke groei behoefte aan personeel. Hoe bind je dan de juiste mensen aan je, waar inspireer je ze mee en welk verschil maak je?

Knowledge is power

Het best bewaarde geheim van Veldhoven. Het kan niet anders, dan dat je van ASML gehoord hebt. En toch heeft het iets mysterieus, er is immers niemand die zo'n complexe machine kan namaken. Met zo'n enorme hoeveelheid aan technische complexiteit én continue uitdaging om voorop te blijven lopen in de techwereld heb je simpelweg de knapste koppen ter wereld nodig. En ja, hoe slim ze ook zijn. Het zijn gewoon mensen, dus zijn ze aangetrokken tot andere mensen. Specifiek gezegd, hun verhalen. Hun successen, hun drijfsveren en hun ambities. 

Dus maakten we daar, samen met Merkle, een mooie employer branding serie over. We gingen op zoek naar interessante verhalen binnen het mega concern en vonden mooie inspiratie die we deelden met de wereld van werkzoekende tech fanaten. 

HR Campagne

Gelukkig mochten ook wij onze knappe koppen aan het werk zetten. Zo maakten we deze 10-delige serie, waarin we niet alleen inzetten op longer format video vanuit emotie en empatisch vermogen, maar hebben we deze video's doorvertaald naar snippets, pre-rolls en vertical video's. Dat zorgde voor de juiste traffic naar interesse, waarna we ook op verhaal en vacature niveau herinnerd werden aan deze buitensporige kans om bij ASML het verschil te maken op wereld niveau.

Bij GIG snappen we wel dat paars licht kostbaar is, dus hebben we samen gespanen in de effort om een zo efficient mogelijke campagne neer te zetten. Met een interessant resultaat, in totaal kreeg de campagne meer dan 100.000 organische views op de serie om zijn oren geslingerd in een toch al zo dun bezaaide arbeidsmarkt. Dat is dus exclusief de advertenties die we voor social media en YouTube advertizing hebben gemaakt.

Vacature video

Naast de campage zetten we dus ook nog eens in op vacature niveau. Immers, we hadden de juiste beelden en argumenten toch al. Waarom dat niet direct inzetten als campagne materiaal om vacatures te vullen. Bijvoorbeeld zoals deze, als Mechatronics Engineer. 

Ook aan de slag?

Ben je ook zo onder de indruk van die knappe oplossingen? Je hoeft niet perse bij ASML te solliciteren, je kunt ook bij ons aan de slag. Als klant of als nieuw teamlid, wat jij wil. Maak gerust een kennis met ons.

Hi, dit zijn wij. Wie ben jij?

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

brand films

Create amazing things

Bekijk dit project
brand films

Oreon - Keep close

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op