brand films

Bereik

Bij GIG houden we van uitdagingen. En als je die dan krijgt, in de vorm van bijvoorbeeld creatieve vrijheid, kun je daar iets heel moois voor terug krijgen. Daar begint ons storytelling hartje sneller van te kloppen. We gingen in gesprek met Bereik.nl, die verspreidt door het hele land digitale abri's langs snelwegen en in steden beheert. Gave spots op opvallende plekken om, je raadt het nooit, bereik te creëren voor hun klanten. Hoe maak je dat sexy? Wat doet Bereik nu eigenlijk met je? Dat is wat we in deze brandfilm laten zien.

De aanpak

Tegenwoordig zijn we allemaal onderweg. Vlug, snel en niet te stoppen. We fietsen, lopen en rijden overal heen. De uitdaging van Bereik is om in de chaos en drukte van alledag een moment te vinden waarin je echt opneemt wat je ziet. Het snelle en vlugge gevoel hebben we teruggebracht in deze brandfilm. Zo is ervoor gekozen om alles handheld te filmen en daarbij een dynamische filmstijl te kiezen. Ook in de edit is er gekozen voor snelle montage om die dynamiek gevoel te geven. Vliegend in hoge snelheid langs hun billboards, maar toch heb je altijd even de tijd om te kijken wat erop staat.

De film die we gemaakt hebben voor Bereik gaat over prikkels. De kleine dingen die zien en ervaren en dat ene moment waarop er iets blijft hangen. Hierin hebben we subtiel elementen die Bereik bijzonder maken weten te verwerken, zoals data implementatie mogelijkheden, inspelen op kansen, het verwerken van noodoplossingen en de actie die reclame teweeg kan brengen.

Als video expert dachten we verder dan alleen die ene brandfilm die we voor Bereik konden maken. Als we dan toch een visuele beeldstijl ontwikkelen, kunnen we ook wel zorgen voor een diversiteit aan inzetbare video's. Zo maakten we niet alleen de complete brandfilm, maar ook een aantal afgeleiden die in te zetten zijn als social media content en advertenties. Aangepast op elk medium en gericht op de korte aandachtsspan van diverse platformen. Effectief en doeltreffend!

Nabewerking

Al snel kwamen we er achter dat Bereik meer is dan alleen een digitale reclame uiting. Door ‘state of the art’ apparatuur hebben ze de mogelijkheid om de reclameboodschap aan te passen aan data, zoals de weersomstandigheden, jaargetijden of locatie.  De tijd om alle jaargetijden af te wachten was er uiteraard niet, dus hebben we met visual effects in post-productie een manier gevonden om dit toch te visualiseren.

Een belangrijke toevoeging aan de film is ook de kleurbewerking, oftewel de colorgrading. Hier kun je écht de finishing touch compleet mee maken. Voor deze brandfilm voor Bereik hebben we de kleuren namelijk aan de herkenbare huisstijl kleuren weten te matchen. Op een subtiele manier natuurlijk. Zo vallen alle puzzelstukjes op hun plek. 

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

corporate video social content

Breda, City of Imagineers

Bekijk dit project
(online) commercials

INTERPOLIS – THUISMEESTER

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Maarten Verhey
Ik help je graag verder!
Maarten Verhey

Executive director / founder

maarten@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op
Core Warning:PHP Startup: Invalid library (maybe not a PHP library) 'imap.so'