Employer Branding brand films

Van Ham Tenten & Podia

Vertellen wie je bent en wat je doet. Dat is iets wat je vaak terug ziet komen bij bedrijven. Het jammere daarvan is dat de inhoud vaak aan de oppervlakte blijft en weinig onderscheidend vermogen biedt. Door de unieke karaktereigenschappen en kernwaarden van een bedrijf te belichten kun je zoveel meerwaarde bieden en zorgen dat je écht opvalt. Die uitdaging zochten we op met festivalreus Van Ham Tenten en Podia. Het bedrijf is een toonaangevende speler in de festivalbranche en B2B eventwereld op gebied van, je raadt het al, tenten en podia. Best een gaaf bedrijf eigenlijk, maar hoe zorg je dat ook overbrengt op de doelgroep?

''why''

Zo gingen we samen met Van Ham op zoek naar de "why" in hun merkstrategie, welke we verwerkten in een gave brandfilm. 'Met Hart en Zeil' dat is wat Van Ham drijft, de missie van het bedrijf waar zowel werknemers als klanten achter staan. Een solide statement, waar een mooi verhaal achter schuilgaat. Maar dat verhaal ligt niet voor het oprapen, dat ontwikkel je samen. Juist door te zoeken naar drijfsveren, kernwaarden, unieke kenmerken en het juiste gevoel creëer je samen een verhaal die naadloos aansluit bij je bedrijf, bij je merk. 

Kernwaarden

Bij het stoer Van Ham hebben ze vier essentiële kernwaarden: betrokken, betrouwbaar, veiligheid en kwaliteit. Klinkt goed op papier, maar hoe ga je dit visueel in kaart brengen? Daar begon onze zoektocht, waarbij we de complete film met name wilde laten dragen door oprechteid. Het échte gevoel wat je ook vindt als je daar op de vloer rondloopt. Dat én het Brabantse karakter, daar kun je niet omheen in Bladel. Dat samen vormt de splinternieuwe bedrijfsfilm.
 
Door de film dicht bij de medewerkers te houden houden we vast aan de kern, waarin de kernwaarden voelbaar worden. Betrokken, betrouwbaar, veiligheid en kwaliteit. Dat zie je niet alleen terug in de beelden, je voelt het in de samenhorigheid en je ziet het in het eindresultaat. Iedereen die zijn schouders eronder zet, samen focus op hetzelfde doel. Dat is de betrokkenheid die van Ham al 40 jaar lang uitstraalt. 

opening

De film werd voor het eerst ingezet tijdens de opening van het pand. Hiervoor werd een compleet festival georganiseerd op eigen terrein. Dat is ten slotte toch waar Van Ham goed in is. Tijdens dat festival organiseerden ze verschillende dagen voor de branche, voor betrokkennen en omwonenden, spraken ze over regelgeving met gemeentes en instellingen en zorgden ze voor een gradioos spectacel met klanten, relaties en vrienden. 
Voor dit evenement zorgden we nog voor een grappige openingsfilm, die naadloos overging naar een presentatie op het podium. En natuurlijk maakten we ook nog even een aftermovie van het openingsevent, die dezelfde avond al live ging. Zo maak je de communicatie compleet.

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

commercials / campagnes

Servero - natuurlijk de Lekkerste

Bekijk dit project
Employer Branding brand films

Carrière Uitzendbureau - Goed Werk

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op