
Bluebird Day - Samen het avontuur tegemoet
Soms heb je van die dagen dat alles tegenzit. De trein rijdt net voor je neus weg en je krijgt ook nog die ene regenbui over je heen. Het overkomt ons allemaal wel eens. Maar wat doe je eraan? Dat weten ze bij Bluebird Day wel, namelijk: je mindset veranderen. Je hebt de dag tenslotte zelf in handen! Vanuit dit idee produceerde we de brandfilm voor dit toffe e-commerce bedrijf.


Samen het avontuur tegemoet
Het motto van Bluebird Day is om samen het avontuur tegemoet te gaan. Dat avontuur zijn we aangegaan door een korte brandfilm te produceren die binnen no-time de brandstory van Bluebird Day illustreert. Vanuit het hart van de organisatie begonnen we met een brainstorm, waarbij we op zoek gingen naar de kern van het bedrijf dat juist anderen laat floreren. Hierin hebben we samen het verhaal gevormd en zochten we naar een resultaat dat opvalt in het huidige contentlandschap. Daar houden we bij GIG wel van!
Keuzes maak je zelf
We said it once, we will say it again: van creativiteit gaat ons film hart sneller kloppen! De brandfilm van Bluebird Day was dan ook wel een gave uitdaging waar we graag onze tanden in zetten. De betekenis van een Bluebird Day is namelijk die perfecte dag, met strak blauwe lucht, verse sneeuw en ideale omstandigheden om heerlijk naar beneden te suizen. Maar om dat nou op film te zetten was wel heel voor de hand liggend. Dus gingen we op zoek naar de essentie van dat verhaal in het dagelijkse leven.
Door de kijker te confronteren met keuzes en bewustwording, kan elke dag een Bluebird Day worden. Als je zelf maar wil. Die mentaliteit, dat is wat Bluebird Day bijzonder maakt. Uiteraard gooide we dat in een presure cooker met lekkere shots, een dynamische montage en een FPV drone. Dat staat voor First Person View. Een drone die bestuurt wordt door iemand die via een bril vanuit de cockpit meekijkt. Het mooie ervan is dat je een heel andere dynamiek creëert. Een FPV drone kan een flinke snelheid behalen, loopings en metersdiepe duiken maken. Eerst zien dan geloven? Kijk zelf maar!
Met speciale vermelding voor het shot waarin we kiezen tussen het moment van regen & zonneschijn. Door hierbij gebruik te maken van de juiste film trucage zorgden we voor een gaaf resultaat waarin we in één shot de scene compleet veranderde.

Gerelateerde projecten
Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content?
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!
Enkele van onze
merkwaardige klanten
Ook aan de slag met film?
Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Creative Lead
toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op