social content

Bluebird Day – 4x op rij Emerce #1

Voor het 4e keer op rij werd Bluebird Day tot nummer 1 e-commerce agency benoemd. Een mooie prestatie voor het bureau, dus een mooi moment om je te onderscheiden met humor.

Eigenzinnig

Bij Bluebird Day zeggen ze niet voor niks “Samen het avontuur tegemoet.”  Met een uitgesproken mening, opvallend karakter en altijd de neiging om het net even anders te doen is dat iets wat zeker mocht terugkomen in het claimen van deze positie. In een gezamenlijke brainstorm werd er gezocht naar een ludieke en opvallende oplossing die eindigde met de slappe lach.

Humor als aanjager

Humor werkt, zeker op social media. Door de knipoog naar het bekende 4-op-een-rij spel speelde we in op het feit dat Bluebird Day voor de 4e keer op rij de titel als nummer 1 e-commerce partij in wacht sleepte bij Emerce. Met content in overvloed is het verschil maken steeds lastiger, dus zoek je naar een unieke oplossing waarmee je opvalt op sociale kanalen. Door mensen met thumbstopping video even een twist te geven en weer te laten lachen kun je een mooie twist maken, waardoor je langer herinnerd wordt door je doelgroep.  

Het resultaat? Betere engagement en interactie op social media met zowel op Facebook als Linkedin de best bekeken video, samen met de brandfilm van Bluebird Day die we eerder maakten.

Behind the scenes

Door slim te produceren wisten we zelfs de kosten nog beperkt te houden. We knipten een compleet muntjes pak in Bluebird Day blauw en zorgde voor een komisch effect door het gebruik van eigen mensen in de video. Het gros is gefilmd voor in onze eigen greenscreen studio en later in de video geplakt. De vliegtuig scene, daar is het vliegtuig niet eens voor van de grond gekomen. Mooi staaltje kunst- en vliegwerk niet? Meer zien? Bekijk deze behind the scenes beelden even.

 

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

documentaires

Sanidirect - Pushing Dreams Docu

Bekijk dit project
Employer Branding

ASML - Enjoy the ride

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op