branded content

Gerard Philips. Founder, Innovator, Inspirator

Ter ere van het 10 jarig bestaan van het Philips Museum, de tentoonstelling over Gerard Philips én het standbeeld wat er voor hem is geplaatst op het terein van Strijp-T als eerbetoon aan zijn sociaal ondernemerschap voor de stad Eindhoven maakten we deze film. Een portret van de man achter die, samen met zijn broer, het licht zag om Philips uit te bouwen tot multinational. Een sociaal ondernemer, een grondlegger voor innovatie en een drijvende kracht en inspirator in de groei van Eindhoven.

Storytelling

Samen met Likewise doken we in het verhaal, de storytelling achter het standbeeld én de mens Gerard Philips. Zo’n grondlegger voor Eindhoven, waar haalde hij zijn inspiratie en drive vandaan? Om daar een mooi concept in te vormen die aansluit bij de doelgroep kozen we voor Daan Schuurmans als spokesperson in dit verhaal. Als geboeide verhalenverteller en geoefend acteur weet hij te spelen met je aandacht en deze te vangen.

Long form video content

Om dit verhaal goed tot zijn recht te laten komen kozen we samen met Philips en Likewise voor long form video content. Juist door de tijd te nemen krijgt dit verhaal de ruimte en aandacht die past bij deze allure. Dat geeft drie interessante voordelen: 

  1. Het zorgt voor verdieping op inhoud. 
  2. Het zorgt voor meer engagement.
  3. Het verhaal blijft beter hangen. 

Echter om mensen zo ver te krijgen om langere video’s te bekijken heb je daar wel intentie voor nodig. Gezien de film op meerdere long form platforment terecht kwam is dat deels gecovered, maar online hebben we daar uiteraard ook een kortere teaser voor gemaakt. Inzetbaar in verschillende formaten en platformen natuurlijk.  

 

Inzet

De film speelde een grote rol bij de opening van het standbeeld van Gerard Philips op Strijp-T in Eindhoven. Het kunstwerk werd daar officieel overhandigd van Philips aan de Gemeente Eindhoven als geschenk voor de stad. Daarnaast is de film te bewonderen in het Philips Museum, dat ook diende als één van de locaties van de film zelf. Tot slot is de film ook online ingezet, waarbij zowel het bedrijf als haar hoofdrolspelers de film droegen als ode aan hun heritage. De reacties die we online tegenkwamen waren dan ook zeer lovend. Dat noemen we nou een kroon op ons werk!

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

commercials / campagnes social content

NAC shirtonthulling

Bekijk dit project
brand films

Peters - Specialist in Machinaal Timmerwerk

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op