commercials / campagnes social content

Staatsloterij - Lot van Oranje

Scoren met lekker directe campagnes? Dat doe je natuurlijk niet door het aan het lot over te laten. Samen met sportmarketingbureau One:Nil gingen we aan de slag om met het Oranjegevoel al voor de wedstrijd de eerste punten te pakken.

Startschot

Met een gespannen gezicht zitten we klaar voor dat moment waarin je weet dat je moet preseteren. Of het nu gaat om schaatsen of voetballen gaat, Nederland houdt van oranje.  Nadat bekend werd dat de Staatsloterij zou gaan verlengen als partner van de KNVB en TeamNL zijn we samen met sportmarketingbureau One:Nil aan de slag gegaan om binnen no-time een toffe online campagne neer te zetten, genaamd ‘Lot van Oranje’. 

Een campagne die laagdrempelig inspeelt op de behoefte van de Oranje fanaat. Iedere sportfan beleeft dat moment op een andere manier, daar hebben we op ingespeeld met een kleine twist. Supporters konden zich daarmee gratis aanmelden en zo kans maken om al tijdens het startsignaal van de wedstrijd prachtige ‘oranje prijzen’ te winnen.

Presteren onder druk

Vanuit samenwerking zijn we de uitdaging aangegaan om kort na de aankondiging snel een online video campagne op touw te zetten. Zo realiseerden we deze productie van leeg canvas tot ready-to-go campagne binnen één maand. Dat moest ook wel, want Oranje zou niet op ons wachten. Dus zetten we de aanval in, bespraken we een strakke strategie en zorgden we voor korte lijntjes op het veld. 

Door deze één nul voorsprong besloot Staatsloterij hier een mooi vervolg aan te geven en deze campagne te herhalen naar meerdere wedstrijden toe. Ook  de samenwerking met TeamNL werd bekrachtigd, waardoor het bewezen concept is doorgezet naar het EK afstanden in de schaatssport. 

Vertical First

Het lijkt bijna logisch in deze mobile first tijd, maar toch is veel professionele apparatuur nog niet gebouwd op het verticale formaat. Als creatieve makers zijn we echter altijd getriggerd en denken we graag buiten de kaders. Door deze harde keuze te maken hebben we optimaal gebruik gemaakt van het smalle maar hoge plaatje dat zorgt voor een beeldvullende film.

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

branded content

Gerard Philips. Founder, Innovator, Inspirator

Bekijk dit project
Employer Branding

ASML - Enjoy the ride

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op