branded content

Provincie Noord-Brabant: Hoe maak jij het verschil?

Het moge duidelijk zijn. Als we samen langer willen genieten van het moois dat Moeder Aarde ons te brengen heeft zullen we goed voor haar moeten zorgen. Niet alleen voor onszelf ook voor ons nageslacht. De hele wereld helpt mee, maar het het begint bij jezelf.

Brabantse opgaven

Vanuit politieke hervormingen wordt er gestimuleerd om stappen te zetten richting verbetering van onze wereld. Niet alleen op Europees en landelijk niveau worden hier belangrijk verschillen gemaakt, ook op regionaal niveau is de Provincie Noord-Brabant bezig om haar bewoners en bezoekers bewust te maken van de uitdagingen waar we hedendaags voor staan. Het landschap, ons Brabant, verandert. Daar willen we toch allemaal langer van blijven genieten?

Daarom formuleerde Provincie Noord-Brabant ons de uitdaging om een film te maken die de Brabantse Opgaven onder de aandacht zou brengen. Een gespreksstarter, die zorgt voor bewustwording en een mooie dialoog.

Intrinsieke motivatie

Ja hoor, daar heb je ze weer met hun verandering. Ik hoor het je denken. ‘Het moet allemaal beter.’ Dat klinkt lekker innovatief, maar vanuit de vraag hebben wij onszelf ook de vraag gesteld. Waarom moeten we eigenlijk veranderen? En vanuit die gedachte zijn we vertrokken. Hoe kunnen we die vraag omzetten naar bewustwording en intrinsieke motivatie. Immers, als je zelf het belang van verandering inziet, dan zijn we al heel dicht bij de start van de aanpassing. Daarom kozen we voor een aanpak die paste bij de ambitie. 

Positieve kracht

In Brabant zijn we aanpakkers. Doorzetters. Innovators. Maar met een positieve ‘kijk hoe goed we het doen’ boodschap bereiken we niet die kritische doelgroep. Dus gingen we op zoek naar de verschillen en omarmden we die in het contrast van de film. Subtiel, waardoor problematiek duidelijk zou worden, maar de oplossing wel dichtbij ligt. Nog steeds met die Brabantse innovatieve positiviteit, maar wel met een scherp randje. Want op die manier wakker je aan op het gesprek.

De film werd gelanceerd tijdens de DDW (Dutch Design Week) in Eindhoven. Bij het binnenkomen van de stand werden mensen uitgedaagd om na te denken, even stil te staan bij de keuzes die ze maakten. Hierin werd één ding erg duidelijk, veel mensen werden er door geraakt. Wat ons betreft een eerste stap de goede richting in. 

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

brand films

Peters - Specialist in Machinaal Timmerwerk

Bekijk dit project
social content

Breda, City of Imagineers

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op