commercials / campagnes

De Beren - Proef de Spanning

In het communicatievak begeven we ons soms op het randje. Qatar had ook niet onze voorkeur, maar als Oranje liefhebbers staan we wel achter onze helden. Dus gingen we samen met de Beren aan de slag om een lichtvoetige campagne te maken waarin we achter Oranje staan.

Hakken voor de Leeuwen

Normaal gesproken vind je beren en leeuwen niet heel vaak in harmonie, maar voor Oranje maken we daar graag een uitzondering op. Vanuit de fangedachte om het Oranjegevoel te stimuleren,  bedachten we met luchtigheid een spanningsgerichte commercial. Door John de Wolf, die we eerder in een EK campagne ook al inzette voor de Beren, weer te betrekken ontstond het idee om een nieuw Oranjenummer te maken. Eentje met pit erin, dat past bij het merk. Lef, onverwachts lekker. Dus wie beter dan alltime hero, Paul Elstak? De connectie werd gelegd en al snel was Paul enthousiast.

Proef de spanning

“Daar gaat ie hoor, daar gaat ie…” vanaf dat moment lijkt de tijd wel in slow motion te gaan, adem wordt ingehouden, gespannen gezichten en kroepoek die in het rond vliegt… Maar dan.. GOAAAL!!! Precies dat gevoel van spanning, daar zit heel Nederland voor achter de beeldbuis. Met branding als hoofddoel richten we deze campagne op ‘Proef de Spanning’ waarbij we ondanks het gemis van de zomer, waar het WK normaal gesproken toch aan gekoppeld wordt, willen zorgen voor de juiste sfeer. Zo zetten we de Beren weer lekker op de kaart.

Strakke 1-2

In drie dagen tijd hebben we de totale 360 campagne geschoten. Van TV commercial tot social content en fotografie, die ook op print wordt doorgezet. Met John de Wolf, DJ Paul Elstak en Sierd de Vos in de basis een goede bodem voor een spannende wedstrijd. Van creatie tot realisatie en post-productie zorgden we ervoor dat alles voor elkaar was. 

Vanuit de spanningen in Qatar was er even twijfel over de inzet van de commercial, zoals Marjolein Mens (marketing manager van de Beren) ook toelicht in het artikel van Adformatie; “We staan absoluut niet achter het toernooi. Wel staan we achter Oranje en zijn we groot supporter van voetballend Nederland dat eten en voetbal bij elkaar brengt.” 

Bovendien hebben we nog wat in petto. Want ter voorbereiding op de gemixte periode hebben we in dezelfde productie een tweede campagne gemaakt: we hebben met dezelfde locaties en cast een Kerst commercial gemaakt. Niet geheel onbelangrijk, omdat we natuurlijk geen invloed hadden op het succes van het Nederlands Elftal. Op die manier konden we direct schakelen met de doorloop van de campagne, door te twisten met het Kerstgevoel en een nuance verschil: proef de sfeer.

How it's made

Benieuwd hoe we deze campagne tot leven hebben laten komen? Bekijk in onze casefilm hoe we verschillende deliverables combineerden, slim omgingen met cast en locaties en zorgen voor een maximaal bereik. 

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

social content

GIG creative film production - Showreel

Bekijk dit project
documentaires

NAC – AVONDJE NAC EEN LIEFDESVERKLARING

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op