brand films

VTS – Trust us

Hoe geef ik mijn merk een levendige identiteit die mijn doelgroep prikkelt? Voor die vraag stond VTS Transport & Logistics, een internationaal transportbedrijf dat farmaceutische- en gezondheidsmiddelen opslaat en distribueert. Eenmaal in gesprek met het bedrijf hadden ze een prachtig verhaal te vertellen. Het bedrijf staat als een huis en groeit enorm. In dat gesprek knoopten we de sterke waarden, het karakter en de strategie aan elkaar om hun verhaal visueel te maken. Door visual storytelling in te zetten werd de film doeltreffend in haar marketing- en salesdoelen en memorabel bij het publiek. Client: VTS Transport&Logistics

Define your goal

Een goede bedrijfsfilm vertelt en visualiseert de kernwaarden van je bedrijf. Bij VTS omvatten de primaire kernwaarden van het bedrijf: het bouwen van vertrouwen bij klanten én het faciliteren van een consistente service van hoge kwaliteit. Daarnaast heeft VTS een enorme groei doorgemaakt, maar is nooit haar oorspronkelijke saamhorige karakter verloren. Dat klinkt allemaal leuk, maar hoe doen we dit dan?

Imagine

Simpelweg je kernwaarden naar je publiek gooien is niet overtuigend én vooral saai. Vertel daarentegen jouw verhaal en geef emotionele lading aan je bedrijf!
Door je kernwaarden, bedrijfscultuur, missie/visie, usp’s en strategie samen te voegen in een goed verhaal creëer je een veel krachtigere boodschap. Sterker nog, je creëert een verhaal dat blijft hangen. Hieronder lees je hoe wij dat voor VTS in beeld brachten.

Vertrouwen

Een van de belangrijkste kenmerken van VTS. We besloten om hier de hele film op te baseren en dit te verweven in de boodschap. Dit deden we op verschillende manieren.
De stem (voice over) begint direct vanuit het oogpunt van de klant, die moet immers het vertrouwen geven om hun lading in handen te leggen van een ander.
Daarnaast besloten we direct om gebruik te maken van bestaand personeel, gezichten die mensen ook op de werkvloer tegen komen. Daar krijg je dus ook mee te maken als je met VTS werkt. Dat maakt het heel persoonlijk en echt. 

Kwaliteit

Voor de kwaliteitswaarde van VTS hebben geen lineair bedrijfsproces gefilmd om te laten zien wat kwaliteit is, maar hebben we een filmstijl gekozen die dit laat aanvoelen. Door content te laten zien met hoge kwaliteit onderstreep je de kwaliteit die je als bedrijf uitstraalt. Camerakeuze, de juiste lichtstijl en goede audio zijn hierin erg belangrijk. De film is dynamisch, net zoals het transportbedrijf zelf, en heeft een filmisch karakter met veel close-ups, slow-motion en timelapses. Hierdoor is de film enerzijds stoer en sexy, anderzijds zakelijk en professioneel.

CELEBRATE

Uiteindelijk heeft de film online geweldig gescoord met veel goede reacties en is deze meer dan 100 keer gedeeld. Een erg goed resultaat voor een bedrijfsfilm, zoals te zien aan de onderstaande resultaten welke 100% organisch zijn bereikt. VTS heeft er bij deze ‘hero film’ voor gekozen om geen advertentiebudget in te zetten voor de promotie van deze film. Deze strategie levert misschien niet het grootste bereik op, maar sluit perfect aan bij het bedrijfskarakter en de kernwaarden van VTS. Het gaat hier om een internationaal familiebedrijf, waardoor de video is ingestoken met een pull marketingstrategie in plaats van een push strategie.

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

social content

BREDA BRENGT HET SAMEN

Bekijk dit project
brand films

Peters groep: Bouwen op vertrouwen

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op