social content

Yamaha Ténéré Spirit Experience

De horizon tegemoet, vrienden om je heen. Vol het avontuur aangaan en ondertussen onderdeel zijn van een professionele rally met al je helden om je heen. Dat omvat het gevoel van de Yamaha Ténéré Spirit Experience. Een avontuur waarbij je samen met je Yamaha motorfiets de woestijn bedwingt en een unieke eravring afstreept van je bucketlist.

Legendary adventure

Als onderdeel van hun strategie om klanten meer beleving te laten ervaren heeft Yamaha de Ténéré Spirit Experience ontwikkeld. Een traject waarbij je onderdeel bent van een professionele rally in offroad terrein, maar waarin je wel alle gemakken, service en team spirit ervaart. Zeg maar een super-deluxe tourtocht, maar dan ondersteund door een professioneel team. En ja, dan vergeten we de fenomenale landschappen, vriendschappen en complete rallyervaring te benoemen.  Door onderdeel te zijn van de Raid categorie kun je op eigen tempo rijden én ben je alsnog onderdeel van het professionele Yamaha fabrieksteam. Inclusief de aanwezigheid van bekende motor helden als Pol Tarres en Stephane Peterhansel, waar je in het bivak lekker een biertje mee drinkt. Ok, we dromen een beetje weg. Anyways, samen met Yamaha maakten we diverse films om deze tak strakker in de markt te zetten en je warm te laten draaien voor de rit van je leven.

Diverse films

Voordat we ons in het stof reden in de Sahara, startten we met een goed plan. We volgden het team tijdens de Morocco Desert Challenge, waarbij de omgeving en het event ons landschap kleurden. Van daaruit hebben we op basis van de customer journey verschillende contactmomenten bedacht om de doelgroep te overtuigen met video, zo maakten we: een korte online commercial, een promo video voor de complete beleving en vier testimonial video’s waarbij we deelnemers vroegen om hun ervaring. Dit deden we vanuit het belevingsperspectief. Door de ervaring en daarbij horende gevoelens van de deelnemers centraal te zetten wordt je als motor fanaat geprikkeld om op te stappen en het avontuur aan te gaan.

Bijzondere club

De uitdagingen op moeilijk terrein in Marokko waren voor ons niet nieuw, maar dat maakte het niet minder makkelijk. Gelukkig houden we wel van wat uitdaging. We waren onderdeel van het team en volgden zo dezelfde avonturen als de deelnemers, wat zorgt voor een authentiek en mooi verhaal. Een bijzondere club mensen uit verschillende landen. Waaronder de Spaanse acteur Ahikar Azcona, o.a. bekend van La Casa de Papel, Duitse motor influencer Jens Kuck, de Spaanse fotograaf Javi Echevarría, motor fanaat Mona Pekarek én Dakar legende Stephane Peterhansel

Zie hieronder hun verhalen.

Video als onderdeel van marketing strategie

Het Japanse wereldbedrijf is een gevestigde naam in de motorwereld, waarbij de inzet van video content een strategisch onderdeel is van hun marketing. Met een mix van gerichte video content, branded content in inspiratie en prachtige beelden spelen ze in op de emotie van hun doelgroep. Een belangrijke pijler in het overtuigen en versterken van je merk. 

Wil jij ook meer bereiken met de inzet van video content? We helpen je graag op weg!

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

Employer Branding social content

Arriva - Het handje

Bekijk dit project
brand films

Gooskens Hout

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op