Go back

Woonfonds Hypotheekuitvinders

The Communication Company

Achmea’s Woonfonds heeft drie nieuwe hypotheekvormen gecreëerd voor mensen die een huis willen kopen onder speciale omstandigheden. Om deze geheel nieuwe hypotheekvormen te introduceren aan de markt ontwikkelde The Communication Company het concept: De Hypotheekuitvinders. In samenwerking met TCC maakten we niet één, maar vier films om de campagne te lanceren.

E = GIG2

DEFINE YOUR GOAL

Het doel van de campagne was om hypotheekadviseurs van deze superdeluxaflex hypotheekvormen op de hoogte te brengen op een verrassende manier. Communicatiebureau TCC, bedacht en ontwikkelde de nieuwe propositie voor Woonfonds en creëerde de daarmee de innovatie:

de Hypotheekuitvinders.

Vanuit het concept van TCC dachten we samen met regisseur Feike Santbergen het idee uit tot een visuele realisatie en het verhaal wat we wilde vertellen. Door met storytelling een stap de diepte in te zetten konden we écht een toevoeging doen aan het concept. Zo kun je elkaar in een samenwerking met een bureau goed aanvullen.

Het script

De kwaliteit van het eindresultaat zit hem vaak in de voorbereidingen. Het zoeken van mooie locaties, de juiste acteurs en een geschikte voice-over. Wanneer er een element niet in de productie past, zul je dat uiteindelijk in de film gaan zien. Dus wanneer je de juiste locatie niet gevonden krijgt. Dan creëer je deze zelf!  Een goede pre-productie ging eraan vooraf. Er moesten sets gebouwd worden, props geschilderd en geknutseld en er werd geëxperimenteerd worden met rook en explosieven.

CREATING TOGETHER

Drie hele dagen stonden we op de zelf opgebouwde set. In een ijskoude loods. Met een handje vol acteurs en een batterij aan crew.

Meer dan 500 hypotheekadviseurs vonden de videokaart van Woonfonds op de mat.

Dat er vanuit de markt ook een grote behoefte was aan een dergelijke innovatieve manier van financieren, blijkt wel uit het enorme aantal reacties. De maandag nadat de mailing was verstuurd, stroomden de aanvragen voor de nieuwe hypotheekvormen direct binnen bij Woonfonds.

Go back

Woonfonds Hypotheekuitvinders

The Communication Company

Achmea’s Woonfonds heeft drie nieuwe hypotheekvormen gecreëerd voor mensen die een huis willen kopen onder speciale omstandigheden. Om deze geheel nieuwe hypotheekvormen te introduceren aan de markt ontwikkelde The Communication Company het concept: De Hypotheekuitvinders. In samenwerking met TCC maakten we niet één, maar vier films om de campagne te lanceren.

E = GIG2

Define

DEFINE YOUR GOAL

Het doel van de campagne was om hypotheekadviseurs van deze superdeluxaflex hypotheekvormen op de hoogte te brengen op een verrassende manier. Communicatiebureau TCC, bedacht en ontwikkelde de nieuwe propositie voor Woonfonds en creëerde de daarmee de innovatie:

de Hypotheekuitvinders.

Imagine

Vanuit het concept van TCC dachten we samen met regisseur Feike Santbergen het idee uit tot een visuele realisatie en het verhaal wat we wilde vertellen. Door met storytelling een stap de diepte in te zetten konden we écht een toevoeging maken aan het concept. Doordat het bureau creatie overziet kun je elkaar zo goed aanvullen.

Imagine

Plan

Het script

De kwaliteit van het eindresultaat zit hem vaak in de voorbereidingen. Het zoeken van mooie locaties, de juiste acteurs en een geschikte voice-over. Wanneer er een element niet in de productie past, zul je dat uiteindelijk in de film gaan zien. Dus wanneer je de juiste locatie niet gevonden krijgt. Dan creëer je deze zelf! Een goede pre-productie ging eraan vooraf. Er moesten sets gebouwd worden, props geschilderd en geknutseld en er werd geëxperimenteerd met rook en explosieven.

Create

CREATING TOGETHER

Drie hele dagen stonden we op de zelf opgebouwde set. In een ijskoude loods. Met een handje vol acteurs en een batterij aan crew.

Activate

Meer dan 500 hypotheekadviseurs vonden de videokaart van Woonfonds op de mat.

Celebrate

Dat er vanuit de markt ook een grote behoefte was aan een dergelijke innovatieve manier van financieren, blijkt wel uit het enorme aantal reacties. De maandag nadat de mailing was verstuurd, stroomden de aanvragen voor de nieuwe hypotheekvormen direct binnen bij Woonfonds.

Let’s GIG together and feel alright!