Go back

Woonfonds Hypotheekuitvinders

The Communication Company

Achmea’s Woonfonds heeft drie nieuwe hypotheekvormen gecreëerd voor mensen die een huis willen kopen onder speciale omstandigheden. Om deze geheel nieuwe hypotheekvormen te introduceren aan de markt ontwikkelde The Communication Company het concept: De Hypotheekuitvinders. In samenwerking met TCC maakten we niet één, maar vier films om de campagne te lanceren.

E = GIG2

DEFINE YOUR GOAL

Het doel van de campagne was om hypotheekadviseurs van deze superdeluxaflex hypotheekvormen op de hoogte te brengen op een verrassende manier. Communicatiebureau TCC, bedacht en ontwikkelde de nieuwe propositie voor Woonfonds en creëerde de daarmee de innovatie:

de Hypotheekuitvinders.

Met regisseur Feike Santbergen, doken we in het concept van TCC om het ons eigen te maken.

Het script

De kwaliteit van het eindresultaat zit hem vaak in de voorbereidingen. Het zoeken van mooie locaties, de juiste acteurs en een geschikte voice-over. Wanneer er een element niet in de productie past, zul je dat uiteindelijk in de film gaan zien. Dus wanneer je de juiste locatie niet gevonden krijgt. Dan creëer je deze zelf!  Weken aan pre-productie ging eraan vooraf. Er moesten sets gebouwd, props geschilderd en geknutseld, en er werd vooral veel geëxperimenteerd worden met rook en explosieven. 😉

CREATING TOGETHER

Drie hele dagen stonden we op de zelf opgebouwde set. In een ijskoude loods. Met een handje vol acteurs en een batterij aan crew.

Meer dan 500 hypotheekadviseurs vonden de videokaart van Woonfonds op de mat.

Dat er vanuit de markt ook een grote behoefte was aan een dergelijke innovatieve manier van financieren, blijkt wel uit het enorme aantal reacties. De maandag nadat de mailing was verstuurd, stroomden de aanvragen voor de nieuwe hypotheekvormen direct binnen bij Woonfonds.

Go back

Houdoe & Welkom

Bureau Loos

Overstappen van internetprovider, dat vindt de consument vaak een hoop ‘gedoe’. Dus hoe vertel je mensen, op een leuke manier, dat hun vertrouwde regionale providers zijn overgenomen door de landelijke gigant KPN? De creatieven van Bureau Loos verdiepten zich in de psyche van de online Brabander en creëerde het concept Houdoe & Welkom. Aan GIG de taak om een video te maken die perfect binnen het het concept paste. Een sympathieke, maar bovendien vooral succesvolle campagne waardoor KPN, tot nog toe, een enorm aantal van de Brabanders mocht verwelkomen.

Da ge bedankt zeit, da witte

Define

DEFINE YOUR GOAL

Het doel van de campagne was om klanten op een positieve manier op de hoogte te
brengen en te verzekeren van een soepele overstap naar KPN. Bureau Loos ontwikkelde de ‘Houdoe & Welkom’ campagne voor de overstap van klanten van OnsBrabantNet en ON, twee regionale internetproviders, naar KPN. KPN nam beide providers over.

Imagine

Dit betekende voor de klanten niet alleen het einde van OnsBrabantNet en ON, het betekende ook een nieuw begin! Daarom nam de migratiecampagne afscheid op z’n Brabants, en verwelkomde de nieuwe mogelijkheden die KPN biedt.

Imagine

“Met ‘Houdoe’ werden voor klanten herkenbare zaken van OnsBrabantNet en ON vaarwel gezegd, zoals de altijd behulpzame monteur Jon. Met ‘Welkom’ werden de nieuwe mogelijkheden begroet die KPN biedt, waaronder gratis Spotify, goedkoper Eredivisie Live en overal Live tv-kijken.

Plan

Het script

Aan de hand van het concept van Bureau Loos schreef regisseur Kasper Mols een interpretatie. Omdat de overname twee merken omvatte, moesten er twee video’s worden geschoten. Om de transitie te benadrukken werden er drie sets gecreëerd waarbij alle props in de huisstijl kleur van het betreffende merk waren gespoten. Een rode voor OnsBrabantNet, een blauwe voor ON en een groene voor KPN.

Create

CREATING TOGETHER

Voor de persoonlijke noot werden ‘echte’ medewerkers van de providers gecast om hun klanten gedag te zeggen en te verwelkomen. Naast een hoop hilariteit op de set, gaven zij ook een ‘eigen’ touch aan de video.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Activate

“We zijn erg blij met het effect van deze campagne. We zijn nog volop bezig met de omzetting maar de resultaten, en onze klanten, zijn tot dusver erg positief!” zegt een enthousiaste Koos Hornman.

Celebrate

“De positieve insteek van deze campagne heeft daar zeker aan bijgedragen. De belangrijkste doelstelling van deze migratiecampagne was, uiteraard, zoveel mogelijk mensen laten overstappen van OnsBrabantNet en ON naar KPN. En dat gaat kei goed!”

Let’s GIG together and feel alright!