Commercial laten maken
Commercials zijn een uitstekende manier om jouw bedrijf onder de aandacht te krijgen. Of het nu gaat om een product, project of dienst, met een vlotte video kun jij direct jouw doelgroep bereiken. Als je een commercial wil laten maken is bij GIG alles voor elkaar. Samen maken we een scorende commercial!
Lees meer Bekijk onze showreel >Wil je een commercial laten maken?
Een effectief middel om reclame te maken voor je bedrijf is een commercial. Een commercial laten maken kan voor verschillende doeleinden. Denk aan een TV commercial, een online commercial, een YouTube pre-roll video of sponsoring van een TV programma, een zogenaamd TV-billboard.
Je hebt vaak een korte tijd (tussen de 10 en 30 seconden) om je boodschap over te brengen. Dan wil je er natuurlijk wel voor zorgen dat je commercial effectief is. Met die insteek gaan we altijd van start. Met onze specialisten en no-nonsense aanpak zorgen we voor een fijne samenwerking waarin we tot het uiterste gaan om de best mogelijke commercial voor jouw merk te maken.
Een commercial laten maken bij GIG is waardevol en doelgericht
Laten we eerlijk zijn: als je besluit om je marketingbudget in te zetten voor een commercial is het van belang dat je zorgvuldig kiest voor een boodschap die je meer gaat opleveren dan je investeert. Dat kan door naamsbekendheid of branding, maar ook door harde sales cijfers te koppelen aan de online data of de timings van de TV commercial (ofwel TVC) die je inkoopt. Naast de inkoop is daarom het maken van de juiste creatieve beslissing erg belangrijk. Dat kan middels een harde sale boodschap, waarbij gekeken wordt naar kosten effectieve inzet of met een mooi verhaal dat je merk of product naar een hoger niveau tilt.
Bij GIG hebben we ruime ervaring in het ontwikkelen van gave en doeltreffende TV en online commercials. We denken mee in oplossingen om je productie zo effectief mogelijk in te zetten en versterken kwaliteiten door een goede samenwerking met jou, onze klant. Je bent immers elke (werk)dag bezig met jouw merk, dan willen we die kennis graag combineren met die van ons om goede commercials te maken. Creating Together noemen we dat. Meer daarover vindt je in onze werkwijze.
Van idee tot inzet denken we met je mee en dagen we je graag uit. Soms liggen de mooiste toepassingen namelijk net buiten je comfortzone. Zo maakten we al commercials voor o.a. Europcar, NAC, Burger King, Belvilla en Servero.
Neem ook eens een kijkje in ons complete portfolio!Voordelen van een commercial laten maken
De spanningsboog van veel mensen is niet meer zo lang als deze vroeger was. In cijfers zie je regelmatig terugkomen dat onze spanningsboog korter is dan die van een goudvis. Dat is pure onzin. Populair taalgebruik. Waar het écht om gaat is het bieden van relevantie en het strak houden van die spanningsboog, op dat moment weet je namelijk de kijker te boeien. Die mogelijkheid heb je met het laten maken van een commercial.
Ondanks de wat teruglopende kijkcijfers van rechtlijnige televisie is TV zeker niet dood. De opkomst van online commercials en de daaraan gekoppelde data is echter erg interessant voor veel marketeers en het sturen op ROI (ofwel Return on Investment) van je marketing budget. Welk type commercial of medium je kiest is afhankelijk van wat past bij jouw merk en doelen.
We hebben de belangrijkste voordelen van een commercial laten maken even op een rijtje gezet:
- Zorgt voor grote merkbekendheid, met name op TV
- Een goede commercial boost je sales
- Je zorgt voor binding met je merk
- Door visualisatie creëer je empathie
- Erg effectieve manier om een nieuw product te lanceren
- Mogelijkheden voor groei in nieuwe markten
- Betere concurrentie positie
TV commercial vs. online commercial laten maken
Welke afweging neem je om te kiezen voor een online commercial of een TV commercial? Dat is natuurlijk afhankelijk van je doel en je doelgroep. Waar televisie vaak het juiste medium is voor een brede doelgroep kies je bij een gerichte doelgroep of nichemarkt vaak voor een smallere inzet via online kanalen. Echter ook bij specifieke doelgroepen kun je heel effectief gebruik maken van een TVC. Denk bijvoorbeeld goed na over de timing waarop je de reclame wil inzetten. Welk programma vindt jouw doelgroep interessant? Kun je wellicht aanhaken of inspelen op dit programma om nog effectiever te zijn?
En dat je ervoor kiest om een TV commercial te laten maken wil natuurlijk niet zeggen dat online totaal is uitgesloten. Het grote voordeel van het kiezen voor online kanalen is de grotere meetbaarheid. Je kunt precies achterhalen hoeveel mensen je boodschap gezien hebben, uitgekeken hebben en zelfs interactie ondernomen hebben op jouw commercial. Online is het makkelijker om snel te schakelen op veranderingen in gedrag. Zo kun je de campagne sneller opschalen of bijstellen als dat nodig is.
Wat ook erg interessant is, is het combineren van online en offline commercials laten maken, hoe een TV reclame ook wel genoemd wordt. Door hierin in boodschap net te variëren kun je zorgen dat je de TV commercial inricht voor een brede doelgroep, waar je online verder toespitst op de wensen van een gerichte doelgroep. Denk aan het verlengen van een verhaallijn die je vertelt of een boodschap die meerdere lagen heeft en zo inspeelt op de buyers persona van je doelgroep. Door zelfs retargeting toe te voegen kun je nog een stapje verder gaan en je campagne nog effectiever maken.
Kom meer te weten over (online) commercials!Ook een commercial laten maken?
Weet je al concreet wat je wil of ben je gewoon benieuwd naar de mogelijkheden?
Ik denk graag met je mee!
Executive Director / Founder
maarten@gig.nl +31 76 532 48 07