Hero - Hub - Hygiene | het 3H model
Een strategie voor conent marketing die jouw merk of bedrijf versterkt met een duidelijke aanpak.
Maak een afspraak.HERO HUB HYGIENE Model.
Een content strategie van Google, ook wel 3H model genoemd. Dit helpt je om content in te delen op verschillende niveau’s naar je doelgroep. Hoe zorg je voor waardevolle, aantrekkelijke content die het hele jaar door de aandacht van je doelgroep trekt? Daar speel het Hero Hub Hygiene model op in door in alle lagen content te creëren om een duurzame relatie met de doelgroep op te bouwen.
Bekijk portfolio.Hero video's.
Het is vaak om te inspireren en een emotionele connectie te maken. Ze trekken de aandacht en wekken interesse. Dit zijn vaak TV commercials, grootschalige campagnes, viral video’s of brand stories. Het doel is om een breed publiek aan te spreken en merkbekendheid op te bouwen of te vergroten. Dat kan met humor, maar ook door juist de doelgroep te raken. De inzet is vaak gelinkt aan een groter moment van aandacht, zoals een campagne, actie of productlancering. Vaak één of meerdere keren per jaar als een piek van aandacht.
Bekijk dit voorbeeld van De Beren maar eens die als TV commercial werd ingezet.
Hub-content.
Biedt regelmatige updates, educatie en entertainment om de betrokkenheid met je doelgroep te behouden. Een mooi voorbeeld is branded content, waarbij je entertainment of kennis overbrengt door continu waarde te blijven bieden. Het doel is om meer connectie met je doelgroep te vinden en die te versterken. Vaak komt je doelgroep via je hero content ook uit bij je hub- of hygiene video’s. Dat werkt versterkend naar elkaar toe. Vaak werk je in hub content meer in verschillende series, zodat de kijker getriggerd blijft om terug te komen voor meer. Verschillende formats kunnen zo naast elkaar blijven bestaan die ieder een ander segment bedienen.
Hygiene video.
Ook wel help content genoemd. De naam zegt het al. Deze laag speelt meer in op de hulp behoefte van de doelgroep. De hygiëne laag van je contentstrategie. Omdat je de vragen van de consument graag wil beantwoorden. Bijvoorbeeld in testimonials, unboxing video, product video, FAQ of how-to video’s. Hygiene video biedt waardevolle informatie en oplossingen, waardoor je als autoriteit wordt gezien. Op deze manier stimuleert video de interactie met de doelgroep en speelt in op de directe zoekbehoefte. Hier zet je vaak op in door naar je aanbod te kijken daar op in te spelen. Heb je een webshop? Dan wil je vindbaar zijn op YouTube met de prodcuten die je verkoopt. Heb je een complex product, dan wil je juist inspelen op vragen, bezwaren of juist elementen die er voor zorgen dat je klantenservice minder vaak gebeld wordt.
Zie hiernaast het voorbeeld van een serie die we maakten voor Safety Freaks met Mike de veiligheidsexpert. We maakten met dit formats 40 video's op één dag.
Ook aan de slag met een goede content strategie? Maak gerust een afspraak!Lead by example.
Al ons werk is uniek, maar we werken vaak wel met een goed strategisch plan. Zien hoe we dat voor anderen deden? Bekijk één van deze casefilms.
Bakkie doen?
Dan kijken we samen welke content strategie het best voor jou werkt.
Executive Director / Founder
maarten@gig.nl +31 76 532 48 07