Blijf top-of-mind, niet ‘left behind’!

 25/09/2019

 Ruben van der Burgh

Zo maak je jezelf nóg aantrekkelijker voor toekomstig personeel!

Blijf top-of-mind, niet ‘left behind’!

Hoe maak je jezelf (nóg) aantrekkelijker voor toekomstig personeel? Deze vraag is aan de orde van de dag bij ondernemers omdat de aantrekkende economie en het uittreden van de babyboomers ervoor zorgen dat de arbeidsmarkt het tegenwoordig voor het kiezen heeft. Het tijdperk van employer branding is daarom aangebroken!

Dat je film effectief en efficiënt kan inzetten voor je employer branding is te zien in de films die wij maakten voor Buitenhof Tuinmeubelen. Dit bedrijf vroeg ons een interne film te maken om aan hun huidige personeel te laten zien hoe de perfecte customer journey er uit ziet. Wij zagen in deze vraag een mogelijkheid om voor Buitenhof employer branding toe te passen middels een brandfilm. Deze maakt het mogelijk om jouw doelgroep in één oogopslag een treffend beeld èn gevoel te geven bij je bedrijf.

In de breed geschoten brandfilm voor Buitenhof filmden wij het werkproces van verschillende werknemers binnen het bedrijf. Door de beelden uit de brandfilm te knippen en restylen konden wij Buitenhof uiteindelijk een ‘employer branding pakket’ overhandigen. In dit pakket zat de brandfilm, verschillende vacature films en bumpervideos om gericht in te zetten op hun online kanalen. In plaats van een standaard vacaturetekst geeft dit employer brandingpakket de doelgroepen een duidelijk beeld van het werkproces, de werkomgeving en hun toekomstige collega's bij het bedrijf.

Door video in te zetten voor je employer branding creëer je dus een sterkere match met toekomstig personeel, al voordat ze het eerste sollicitatiegesprek hebben gehad. Je bespaart hierdoor veel tijd aan personeel dat later in het sollicitatieproces nog afhaakt omdat er geen match is op cultureel niveau. Daarnaast bied je een kijkervaring die gemakkelijk heel veel bereik creëert en zich een stuk sneller en sterker nestelt in het geheugen van je publiek. Hierdoor blijf je top-of-mind in plaats van ‘left behind’!

Heb jij voordat je de tekst las op de bovenstaande afbeelding geklikt om de film te openen? Dat is wat 80% van de mensen doet, ook jouw sollicitant. 'I rest my case'.

We zullen er verder geen woorden meer aan vuil maken, bekijk hieronder de film die wij maakten voor Buitenhof. Meer weten over wat film voor jouw employer branding kan doen? Neem dan contact met ons op.

Gerelateerd nieuws

Korte introductie betreft gerelateerd nieuws

GIG maakt NAC docu over topsportfamilie Gudelj

NAC heeft opnieuw het Bredase filmbedrijf GIG creative film product...

Lees dit bericht

VISUAL STORYTELLING: VTS

Hoe geef ik mijn merk een levendige identiteit die mijn doelgroep p...

Lees dit bericht

Er is maar één Avondje NAC

Een fenomeen in de voetbalwereld, een eer om te mogen maken. Zeker ...

Lees dit bericht