branded content

NAC - Juist Nu

Sport is iets bijzonders. Voor welke sport, club of atleet je nou juicht het raakt vaak iets in je. Een emotie die dieper gaat dan een leuke afleiding. Écht fan zijn, dat komt vanuit je tenen. Sport verbind en verbroederd. In alle lagen, soorten en maten van de bevolking. Zeker in moeilijke tijden merk je dat die uitlaatklep zoveel in je los maakt.

Juist nu

In een tijd waarin we met elkaar samen staan en vechten voor elke centimeter van ons bestaan zijn we met NAC de strijd aan gegaan om de verbinding met hun belangrijkste orgaan te versterken, die van de supporter. En die heeft NAC er nogal wat. In verschillende vormen, maar allen met een eigen kijk op hún club. We maakten een trilogie aan films die inspeelt op wat het NAC gevoel voor elke doelgroep is en om begrip te vragen om #juistnu achter je club te gaan staan.

Deze video's zijn niet alleen een versterking van het merk NAC Breda, maar zijn ook gekoppeld aan de moeilijkste seizoenskaartverlenging ooit. Want hoe zorg je ervoor dat mensen betalen voor een seizoenskaart waarvan het niet eens zeker is of ze dit jaar nog terug het stadion in mogen? Hun helden dit jaar naar de overwinning kunnen schreeuwen? Of dat ze überhaupt wel voetbal te zien krijgen?

De NAC supporter stond massaal achter hun club en gaf volledig gehoor aan de #juistnu campagne. Met meer dan 10.000 bevestigde seizoenskaarten nog voor de reguliere verlengperiode was begonnen is dit een absoluut succes. Sport marketing op zijn best.

Ons bloed, ons leven

NAC, dat is iets wat leeft in Breda en ver daarbuiten. Het geel zwart gevoel wat al sinds jaar en dag hoog staat in de Nederlandse voetbalcultuur wordt hier op elkaar doorgegeven. Van de verhalen van de een raak je verknocht en maak je zelf nieuwe. Deze eerste video van een trilogie speelt in op de jong volwassenen. Zij die het nieuwe NAC maken en vol energie de sfeer bepalen. Ieder op zijn eigen manier.

"Als je in Breda bent opgegroeid of ergens in de buurt, dan is geel zwart gewoon. Iets wat bij je hoort. NAC is van ons allemaal. Jong. Oud. Arm. Rijk. Dik. Dun. In mooie tijden, in barre tijden. Altijd. Overal. Als het weer een mis gaat; op het veld, naast het veld. Zijn wij waardoor de club bestaat. NAC dat zijn wij. De Beatrixstraat kennen we alleen uit verhalen, ons huis is Rat Verlegh. Hier zingen we, juichen we, huilen we, schelden we, blijven we. Vandaag, morgen, dit seizoen of volgend jaar. Van de dalen tot de pieken. NAC. Ons bloed, ons leven."

Wij zijn NAC, NAC dat zijn wij

Als grootste sport heeft voetbal een speciaal plekje in Nederland. En als het je hart heeft veroverd dan ga je er vol voor, dan wordt dit met de paplepel ingegoten. Als kind leer je vaak om te winnen, dan is NAC niet altijd de meest voor de hand liggende keuze. In de tweede video van deze trilogie spelen we in op de jeugd, de toekomst. Die opkijken naar de sfeer, het gevoel en volop meegaan in de strijd.

"Wij zijn de nieuwe helden. De jeugd. De toekomst. Wij zijn het NAC van vandaag en dat van morgen. NAC is onze paplepel. De club van papa, van mama, van jou en van mij. Samen gaan we naar het stadion voor de rest van ons leven. Sommige kinderen zijn voor andere clubs. Ze winnen prijzen, bekers, Europacups. Maakt ons niks uit. Ooit winnen wij. En anders maar niet. NAC is een gevoel. Op NAC ben je trots. Een club als een familie. Wij zijn NAC. NAC dat zijn wij!"

De club van ons leven

Voetbal is van iedereen. Je groeit er mee op, het wordt een stukje van je leven. Zoiets groeit en klampt zich vast en laat niet meer los. Of je nou wil of niet.

"Zoveel jaren lang al is ons N.A.C. Albert Brosens zong het al. NAC en wij, we gaan al tientallen jaren terug. We huilden samen, we lachten samen. We juichten. NAC werd steeds meer een stukje van onszelf. De club van onze ouders en kinderen. De club van onze jeugd. De rode draad door het leven. Van Canjels tot Lokhoff, van Penders tot Lurling, van de Beatrixstraat tot Rat Verlegh. We winnen bijna nooit iets, maar daar gaat het niet om. NAC is zoveel meer dan een prijs. NAC is cultuur. Identiteit. Loyaliteit. NAC dat zijn wij. De club van ons leven."

Gerelateerde projecten

Heb jij de smaak te pakken en laat jij je graag inspireren door meer van dit soort content? 
Bekijk dan eens de films hieronder waarin wij vergelijkbare projecten tonen waar wij trots op zijn!

commercials / campagnes social content

NAC shirtonthulling

Bekijk dit project
commercials / campagnes social content

TANGO – SLIMSTE DEAL VAN NEDERLAND

Bekijk dit project

Enkele van onze
merkwaardige klanten

van der valk video
europcar campagne
interpolis filmpje
jupiler video
NAC film
KPN video productie
Infiti cars commercial
Corona video reclame
MTV video
Tango online commercial
Danone tv ad

Ook aan de slag met film?

Geinspireerd door ons brede portfolio vol diverse video-content? Wij helpen je graag om jouw ambities te behalen. Dat begint natuurlijk allemaal bij een bakje koffie en een goed gesprek.

Toon Donders
Ik help je graag verder!
Toon Donders

Creative Lead

toon@gig.nl +31 76 532 48 07 Neem contact met mij op