Reclamefilm
Ok, je bent bewust met je bedrijf bezig. Het gaat goed, bouwt aan een goede naam en je merk wordt steeds groter. Het wordt tijd om meer reclame te maken. Een goede reclamefilm kan enorm veel voor je merk of bedrijf doen. Reclame is wel een vak apart, dus niet iets wat je zomaar even doet. Daar moet je goed over nadenken en zorgen dat dit zo effectief mogelijk voor je werkt. Gelukkig hebben we ervaring en helpen we je op weg!
Showreel Maak een afspraak!Reclame maken kan op vele manieren en Via digitale abri's, een online commercial, een TV commercial (TVC) of zelfs een complete campagne. Maar waar begin je? In deze post nemene we je mee naar wat mogelijkheden en inspiratie.
Liever direct aan de slag? Give us a call!Reclamefilm, overtuigen of verkopen?
Een reclamefilm, wat doet dat eigenlijk met je? We zien meer dan 400 reclames per dag, die kunnen natuurlijk nooit allemaal blijven hangen. Hoe zorg je er nou voor dat jouw reclamefilm wel blijft hangen? Dat is precies waar moet je beginnen; bij je doelgroep. Wie wil je aanspreken met jouw reclamefilm, wat is het uiteindelijke doel van je reclame.
Wij consumenten worden steeds kritischer op wat we zien, we filteren eruit wat ‘onbelangrijk’ is. Maar nemen ook onbewust veel meer op dan we denken. Zo heb je reclames die je niet snel vergeet of meteen herkent, neem bijvoorbeeld de reclamefilms van Centraal Beheer, Calvé of HEMA. De grappige situaties, mooie verhalen of iconische stem die je direct herkent. Maar hoe komt het dan dat we die reclamefilms maar niet vergeten?
Meer over hoe je reclamefilm of commercial succesvol kan worden? Klik dan hier!
Of bekijk in deze complete case hoe we deze reclamefilm voor Europcar naar een volledige campagne brachten.
Herhaal je reclamefilm
Er zijn een paar factoren die meewerken aan het succes van je reclamefilm. Een daarvan is herhaling! Met herhaling zorg je voor herkenbaarheid en activeer je de doelgroep met een herinnering. Ook een tag-on werkt hier goed in. Dat is een korte herhaling van de reclamefilm die je daarvoor al even hebt laten zien. Dat zie je vaak terug bij TVC's. Let wel op met de mate van herhaling. Mensen irriteren met je reclamefilm kan een strategie zijn, maar dat werkt niet voor elk merk.
Zorg voor een herkenbare reclamefilm
Laat aspecten van je bedrijf terugkomen zoals: een bepaalde persoon, of de kleuren van je bedrijf. Maar misschien nog wel belangrijker je wil je reclamefilm kort maar krachtig houden. Niet in de laatste plaats, omdat je reclamefilms vaak betaald per seconde. Dus die tijd is kostbaar. Iedereen heeft een mooi verhaal over zijn of haar product of bedrijf maar probeer het in een reclamefilm zo kort en krachtig mogelijk te houden. Want wij mensen hebben maar een korte spanningsboog. En zijn daarom al snel niet meer geïnteresseerd. Houdt je reclamefilm dus to the point, maak complex simpel en als je echt niet anders kan. Splits dit dan in verschillende reclamefilms. Als je dit slim doet dan kun je hier zelfs productiekosten in besparen.
Uiteraard kunnen we je daar bij helpen. Hoe? Neem even contact op!Wat wil je bereiken met de reclamefilm
Even terug naar je doel. Wat wil je bereiken met je reclame? Wil je mensen informeren over je product, verkopen of juist een gevoel meegeven. Het lijkt soms heel makkelijk: een paar mooie shots van je product een leuk muziekje eronder en klaar! Zo kan je je reclamefilm aanpakken, maar wil je dat hij onthouden wordt dan zul je verder moeten gaan. Creativiteit zorgt namelijk voor 70% van het succes van je reclamefilm. Daarom is een ijzersterk een must in je reclamefilm, met uiteraard net zo'n sterke uitvoering. Want er is een hele dunne lijn tussen raak en ‘net niet.’
Wanneer je deze dingen op een rijtje hebt staan voor jezelf je doel, doelgroep en concept. Ga je kijken waar je je reclamefilm tot uiting wil brengen. Op welke communicatiekanalen is jouw doelgroep actief. Naar welke zenders kijken ze, kijken ze überhaupt wel tv of moet je uitwijken naar andere media voor je reclamefilm.
Denk ook aan een call to action. Je reclame moet aanzetten tot actie natuurlijk. In korte tijd breng je de boodschap over en activeer je met een sterke call to action. Hierin is het cruciaal om niet teveel te vertellen, hoe meer boodschappen je op je boodschappenlijstje meekrijgt hoe meer je vergeet. Wat het doel van je reclamefilm ook is. Zorg dat het duidelijk is.
Benieuwd hoe jij je reclamefilm het best kan insteken? Neem contact met ons op! We helpen je graag.Maak ook een succesvolle reclamefilm
We schuiven graag al vanaf de creatiefase bij je aan tafel, zo zorg je samen voor goede resultaten!
Executive Director / Founder
maarten@gig.nl +31 76 532 48 07 Maak een afspraak!