Online commercial

Van een commercial op tv tot een pre-roll op YouTube, een reclame wordt gezien en zet aan tot actie.

Een commercial is een effectieve tool om jouw product, project of dienst door middel van een vlotte video bij je doelgroep te krijgen. Hoewel televisie nog altijd een populair platform is voor reclames vanwege het enorme bereik, biedt een online commercial marketeers mogelijkheden om effectief specifieke doelgroepen te bereiken. Samen een krachtige online commercial maken?

Portfolio Showreel
Strategisch Partner.
Verrassend flexibel.
Alles voor elkaar.
Creatief challengen.

Een (online) commercial laten maken

Een effectieve commercial inspireert, stimuleert, informeert en enthousiasmeert de kijker. En dat allemaal in een pakkende video van 15 tot maximaal 30 seconden. Is je reclame langer, dan is de kijker vaak al snel de aandacht kwijt en haakt deze af. Bij GIG zijn wij gespecialiseerd in het maken van korte, in het oog springende content die werkt! Wij begrijpen dat een (online) commercial meer is dan een simpele activeringsvideo. Het is een marketingtool, een paradepaardje van je merk en een belangrijk (eerste) contactmoment met je doelgroep. Wij helpen dan ook graag met het bepalen van de juiste aanpak, content, tijdsduur en plaftorm voor jouw video. Een commercial laten maken doe je daarom bij GIG!

Samen een commercial maken? Neem contact met ons op!

Bekijk hier een van onze online commercials

Bij GIG hebben we al voor heel wat spraakmakende merken commercials en campagnes mogen maken. Van een WK commercial voor de Beren tot campagnes voor Staatsloterij, Europcar, Mercedes Benz en Lucardi. Bekijk hieronder één van onze online commercials of bekijk de pagina 'Projecten' voor onze volledige portfolio aan commercials.

Wat kan een commercial voor jou doen?

Een commercial wordt tot vijf keer beter onthouden dan een gesproken of geschreven promotie! Reclames bieden je dus een unieke kans om je doelgroep binnen enkele seconden een blijvende beleving te geven bij je merk. Afhankelijk van je doel, doelgroep en budget kun je een commercial zowel on- als offline inzetten.

Een commercial uitzenden op TV is een investering die vooral effectief is wanneer je een brede groep mensen wilt bereiken. Vaak publiceren omroepen de kijkcijfers van bepaalde programma's, waardoor jij al op voorhand weet hoeveel mensen je reclame kunnen zien en wie dit zijn. Op basis van deze data kun je vervolgens je video effectief targeten naar doelgroepen die een bepaald televisieprogramma kijken. 

Social media biedt je de mogelijkheid om je doelgroep doeltreffend te targeten en remarketen met je reclame. Hierdoor zorg je dus dat jouw commercial alleen bekeken wordt door de mensen waarvan je wilt dat ze het zien. Daarnaast hebben online commercial tot 40x meer deelbaarheid ten opzichte van tekst. Een succesvolle online commercial wordt dus beter onthouden, meer gedeeld door de juiste mensen en de call-to-action vaker vervuld! 

Meer weten over onze werkwijze? Lees verder!

Wij helpen je graag verder!

Het belangrijkste doel van een commercial is de kijker over te laten gaan tot actie! Voordat je dit doel kan bereiken is het belangrijk om duidelijk te hebben wie je doelgroep is en hoe je deze groep het beste kan benaderen? Kies je voor een televisiecommercial of kies je voor reclame op YouTube, Facebook of Instagram? Welke boodschap werkt het best voor jouw merk? En welke call-to-action trekt jouw doelgroep over de streep? Allemaal moeilijke vragen, dat weten wij. Maar de antwoorden zijn wel bepalend voor de effectiviteit van je commercial. Vanuit onze expertise in de markt helpen wij je graag om je concept glashelder te krijgen, zodat jij het maximale haalt uit jouw investering!

Impact maken met jouw online commercial?

Daag ons uit! Laat je gegevens achter en we plannen een vrijblijvende afspraak met je in.

Bakkie doen?

Samen sparren en een vette online commercial bedenken? Doen we!

 

 

Maarten Verhey
Ik help je graag verder!
Maarten Verhey

Executive Director / Founder

maarten@gig.nl +31 76 532 48 07