GIG wint twee dotCOMM Awards
22/09/2020
Het bedrijf GIG creative film production heeft wederom twee internationale awards naar Nederland gehaald.

Bredaas filmbedrijf GIG wint twee dotCOMM Awards.
Het bedrijf GIG creative film production heeft wederom twee internationale awards naar Nederland gehaald. Na eerder al andere prijzen te winnen voor hun werk, scoorden ze nu twee Amerikaanse prijzen voor het werk van de corporate films van Van Ham Tenten en Podia en VTS transport & logistics. Een Brabants feestje dus.
"Mooi man!" reageert eigenaar Maarten Verhey, "Deze bedrijven verdienen dat! Niet alleen de films zijn super gaaf, maar ook de bedrijven verdienen een pluim vind ik. Zonder de open mind en gaaf bedrijf hadden we immers niet zo'n mooi werk kunnen maken." Het bedrijf GIG creative film production gaat inmiddels als 10 jaar mee in het wereldje. Verhey vertelt verder: "Tuurlijk is het gaaf als je een prijs in de wacht sleept, maar we doen het wel voor onze klanten. Het meest gave vind ik als we het vertrouwen krijgen om creatief lekker los te gaan. Dat zorgt vaak voor onverwacht mooie momenten. Zo zie je maar weer," lacht hij vrolijk.
De dotCOMM awards worden uitgereikt aan excellerende projecten in 'Web Creativity & Digital Communication.' Deze internationale prijs richt zicht op de creatieve uitvoering van webgerelateerde content. De brandfilms van Van Ham en VTS hebben beide de hoogst haalbare erkenning in de wacht gesleept, de Platinum Awards. Voor respectievelijk de categoriën company overview en corporate image.
"Vanuit het bedrijf vinden we het belangrijk dat we meer doen dan alleen 'filmpjes' maken. Dat maakt een samenwerking voor ons belangrijk. Naast het persoonlijke en het leveren van goede kwaliteit, sturen we aan op videostrategie en het claimen van je eigen visuele identiteit, vaak een vergeten onderdeel van video content. Als merk of bedrijf wil je claimen waar je voor staat en zorgen dat je anderen inspireert met jouw energie." En volgens Verhey gaat dat verder dan alleen opdrachten scoren. "We willen écht onderdeel worden van de bedrijven waar we voor werken. Zo leer je elkaar beter kennen en kun je beter oordelen wat wel en niet werkt. Dus kruipen we zoveel mogelijk in, en soms onder, de huid van marketeers of eigenaren. Wel met de beste bedoelingen hoor, maar met focus op resultaat," eindigt hij met een knipoog.
De dotCOMM Awards is een prijs die wordt toegekend door de AMCP in Amerika. Waarbij in 2020 zo'n 2.000 inzendingen zijn gejureerd.