Het laatste. Nieuws
Laat jij je graag inspireren door briljante ideeën die (bijna) niet te filmen zijn? Dan ben je aan het goede webadres! We delen namelijk graag onze passie, kennis en ervaring die we door de jaren hebben geproduceerd, zowel op de set als daarbuiten. Sharing is caring.
Weg met B2B of B2C benadering in videomarketing, jouw kijkers zijn mensen!
Als videoproducer heb ik uitgebreide ervaring opgedaan met het werken voor zowel Business to Business (B2B) als Business to Consumer (B2C) bedrijven en merken. De traditionele benadering van marketing leert ons dat we deze twee segmenten op een andere manier moeten benaderen. Maar nu is het tijd om te erkennen dat deze traditionele labels in mijn ogen grotendeels achterhaald zijn als het gaat om hoe je je doelgroep moet benaderen en aanspreken met videomarketing. In plaats daarvan moeten we ons richten op de kern van elke doelgroep: mensen. Of dat nou een consument is die op tv een commercial over product X ziet of een inkoper die onderzoek doet naar product Y en daar online een video van tegenkomt. Dit is namelijk dezelfde persoon; een mens die keuzes maakt en geen label heeft of wil hebben. Deze keuzes worden niet alleen gestuurd door rationele of financiële overwegingen, maar vooral door emotionele en gevoelsmatige aspecten. Vergeet het communiceren naar je doelgroep vanuit een B2B en B2C perspectief. Omarm H2H: Human to Human.
Scoor jij al een nummer #1 positie bij YouTube?
Dit is een van de meest interessante kansen die veel merken laten l...
Wat zijn slimme KPI's om binnen je video marketing te gebruiken?
KPI's ze vliegen steeds vaker om je oren. Wat is slim? Welke keuze ...
Gebruik jij Multi Asset Delivery al binnen je marketing strategie?
Een interessante manier om meer uit hetzelfde budget te halen. Hoe?...
De video trends voor 2024
Hoe blijf je relevant en scoren jouw video’s? Long form, short fo...
Razendsnel video-assets opleveren: zo hou je de vaart erin
Hoe ga jij om met deadlines? Multi-asset delivery? En ook een korte...
Het gebruik van humor in video
Waarom lachen (nog steeds) werkt en er meer gelachen mag worden.
Voorkom deze blunders: 5 veelgemaakte fouten in bedrijfsvideo’s
Bedrijfsvideo’s zijn onmisbaar in je employer branding strategie,...
Marketing na Corona
Het houdt iedereen bezig. Hoe moet ik verder? Wat als straks "alles...
Ruimte voor mogelijkheden!
Hoe maak je van de nood een deugd? Door beperkingen laten we ons re...
Vloggen is super moeilijk! Waarschijnlijk is het niets voor jou.
Vloggen is in principe vrij simpel. Je zet de camera van je telefoo...
Blijf top-of-mind, niet ‘left behind’!
Zo maak je jezelf nóg aantrekkelijker voor toekomstig personeel!